استاد موسوی مطلق: زنان مملکت ما در دفاع از حریم ولایت باید الگویشان فاطمه زهرا (س) باشد

کد خبر: 14014
پایگاه رسمی حجت الاسلام موسوی مطلق

ایشان فرمودند که ما هر چقدر معرفتمان نسبت به صدیقه طاهره سلام الله علیها بیشتر شود استفاده ما از فاطمیه و فرهنگ فاطمیه علی القاعده بیشتر خواهد شد. همّتمان را باید روی معرفت بگذاریم.
چطور این معرفت که بخشی از آن اکتسابی هست را کسب کنیم؟
یک بخشی از آن مطالعه هست یعنی واقعا مقید باشیم در فاطمیه چند کتاب خوب را تهیه کنیم و خوب هم مطالعه کنیم؛ روی معرفت افزایی ما تاثیر دارد و بعد هم تلمُذ کردن است یعنی در باب معرفت حضرت زهرا سلام الله علیها نزد بزرگان برویم، تلمذ کنیم و معارف فاطمی را یاد بگیریم.
سوم تامل و تدبر در آثار صدیقه طاهره سلام الله علیها هست مثلا تامل در خطبه دفاعیه حضرت زهرا سلام الله علیها که به غلط به عنوان خطبه فدکیه هست، یا در چند خطبه دیگر حضرت، در سیره برخورد صدیقه طاهره سلام الله علیها از بعد از شهادت پیغمبر عظیم الشان اسلام تا شهادت خود آن بزرگوار، در آن تامل و تدبر کنیم.
نکته آخر اینکه انس بیشتری با فرهنگ معنوی حضرت زهرا سلام الله علیها در قالب دعا و زیارات داشته باشیم؛ یعنی نماز و زیارت حضرت زهرا سلام الله علیها و عبادات مورد علاقه حضرت؛ از این طریق اگر ورود پیدا کنیم حتما اثرگذار خواهد بود.
حجت الاسلام موسوی مطلق در پاسخ به این سوال که بانوان کشورمان چگونه از حضرت زهرا سلام الله علیها الگو بگیرند فرمود فاطمه زهرا سلام الله علیها الگوست برای زنان و مردان ما؛ منتهی صدیقه طاهره سلام الله علیها، حیا و عفتش، حجاب و عبادتش سرلوحه است، حضرت زهرا سلام الله علیها در مقام یک مادر نمونه و یک همسر نمونه ظهور و بروز پیدا می کند، باید بانوان اینها را یاد بگیرند.
نکته بعدی این است که زنان مملکت ما در دفاع از حریم ولایت باید الگویشان فاطمه زهرا سلام الله علیها باشد. فاطمه زهرا سلام الله علیها همان کسی است که در مقابل نابینایی که می آید بلند می شود و می رود این قدر حریم نگه می دارد ولی برای دفاع از ولایت به مسجد می آید و در مقابل دشمن می خروشد. او در مسجد آمدنش در موقع بیعت کذایی از امیرالمومنین علیه السلام خطبه خواند، او شبانه  به درب خانه ی مهاجرین و انصار میرفت برای اینکه از ولایت و امیرالمومنین علیه السلام دفاع کند.
 بحث ولایت که جلو آمد همه ی مسائل ما در مسائل بعدی و حواشی قرار می گیرد. ان شاءالله اولویت اول زنان و مردان ما ولایت باشد

افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.