حجت‌الاسلام موسوی مطلق در جوار خانه خدا از حج نامقبول بعضی زائران می‌گوید

خبرگزاری فارس
کد خبر: 16344

موسوی مطلق در جوار خانه خدا از حج نامقبول بعضی زائران می‌گوید+فیلم

حجت‌الاسلام موسوی مطلق که در حال آماده شدن برای انجام مناسک حج تمتع است، در جوار خانه خدا گفت: اگر کسی حج بیاید و امام خود را نشناسد، حجش قبول نیست.

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام سیدعباس موسوی مطلق، استاد اخلاق که در حج تمتع سال جاری حضور دارد، در جوار خانه خدا به ارائه نکاتی درباره حقیت حج پرداخت.

این استاد اخلاق در کنار کعبه در حالی که لباس احرام به تن داشت، با بیان اینکه ابلیس که دشمن خدا و اهل بیت علیهم السلام است، خدا و معاد را قبول داشت، گفت: او علم و بلکه ایمان داشت و می‌دانست که حقیقتی به نام مبدأ و حقیقتی به نام معاد وجود دارد. مشکل شیطان بین مبدأ و معاد بود، چرا که او ایمان به انسان کامل را که همان ولایت است، نداشت.

وی با بیان اینکه افرادی به سفر حج می‌آیند، باید بدانند حقیقت حج ولایت است، افزود: در کنار خانه خدا ظهور و بروز ولایت را می‌بینیم. کعبه هم زادگاه امیرالمؤمنین علیه السلام و هم قدمگاه ایشان است که در بالای خانه خدا بت‌ها را پایین انداختند و پا بر دوش نبی مکرم اسلام گذاشتند. حقیقت حج درک مقام امامت و ولایت است. اگر کسی حج بیاید و امام خود را نشناسد، حجش قبول نیست...

در ادامه فیلم صحبت‌های این استاد اخلاق در جوار خانه خدا را مشاهده می‌کنید:

منبع

افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.