مصاحبه استاد موسوی مطلق با خبرگزاری تسنیم درباره ارتباط میان شب قدر و معرفت فاطمه زهرا(س)

کد خبر: 14005
پایگاه رسمی حجت الاسلام موسوی مطلق

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدعباس موسوی‌مطلق کارشناس و سخنرانی دینی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، درباره ارتباط میان شب قدر و معرفت فاطمه زهرا(س) گفت: اینکه شب قدر هر سال استمرار دارد، ناظر بر این است که حضرت زهرا(س) حقیقتی است که همیشه ادامه دارد. لذا حضرت زهرا(س) دیگر در قالب یک شب قدر قرار نمی‌گیرد، بلکه حقیقتی است که پیوسته جریان داشته و خواهد داشت.
وی افزود: شب قدر شب مبارکی است که در آن موقعیت زمانی، قرآن نازل شد، این در حالی است که از حضرت زهرا(س) ۱۱ قرآن ناطق به وجود آمد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی‌مطلق درباره راهکارهای افزایش معرفت به حضرت زهرا(س) گفت: قرآن کریم به عنوان عالی‌ترین و کامل‌ترین منبع معرفتی محبان و شیعیان، نخستین فضایی است که باید با رجوع و دقت در آن، به اهل‌بیت(ع) معرفت پیدا کرد.
وی خاطرنشان کرد: بی‌‌تردید توصیف و تعریف اهل‌بیت(ع) در قرآن کریم در کنار بسیاری از مسائل دیگر چون معاد، بهشت و جهنم، اخلاق، عدل و … با تعریفی که مردم عادی ارائه می‌کنند، متفاوت است، به عبارت دیگر زهرایی که قرآن معرفی می‌کند، ارزش دیگری دارد.
حجت‌الاسلام و المسلمین موسوی‌مطلق با تأکید بر لزوم انس با قرآن و دقت در آیاتی که در مقام و منزلت حضرت زهرا(س) نازل شده به عنوان راهکاری برای معرفت‌افزایی، یادآور شد: به عنوان مثال، سوره‌های انسان،کوثر، قدر، آیه تطهیر و بسیاری آیات و سوره‌های دیگر باید بیش از پیش مورد مطالعه قرار گیرند و این تأمل و تدبر برای شیعه و سنی و به تعبیری برای هر عاشق و محبّی ممکن است. این امر سبب می‌شود تا با زبان قرآن آشنا شویم و به تبع آن، ابعاد مختلف وجودمان تطهیر می‌شود و رشد می‌کنیم.
وی خاطرنشان کرد: دومین راهکار افزایش معرفت به اهل‌بیت(ع) بیانات هر یک از معصومان(ع) درباره خودشان است. سومین راهکار نیز روایات حضرات معصومان(ع) درباره یکدیگر است. ما محبان هرقدر آن ذوات مقدس را توصیف کنیم، به قدر توان ناچیزمان این کار را انجام دادیم، اما وقتی یک معصوم، معصوم دیگری را توصیف می‌کند، این ارزش دیگری دارد.
حجت‌الاسلام و المسلمین موسوی‌مطلق «زیارت» را بابی دیگر در افزایش معرفت خواند و گفت: وقتی کمی در محتوای زیارات معصومان(ع) دقیق می‌شویم، می‌بینیم که چه تعاریف و مضامین زیبا و شگرفی بیان شده است. ادعیه و احوالات وارد شده در منابع قرآنی، حدیثی و تاریخی درباره حضرت زهرا(س) نیز از دیگر راهکارهای افزایش معرفت به ایشان است.

افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.