شخصیت عرفانی امام خمینی از نگاه مقام معظم رهبری / ۷

کد خبر: 13426
پایگاه رسمی حجت الاسلام موسوی مطلق

پیوستگی درس های گوناگون امام بر معدودی از یاران

13 - اینجانب که خود را شاگردی متواضع و فرزندی مطیع و مریدی دلباخته ی آن روح الله می دانم، این توفیق را داشته ام که در تمام مدت ده سال و چند ماه پس از ورود رهبر کبیر به ایران، تا لحظه ی عروج آن روح ملکوتی، از آن سرچشمه ی فیاض سیراب شده و لحظه لحظه ی جریان آن هدایت الهی را با همه ی وجود خود لمس کنم. سخن و اشارت او، اندیشه و نصیحت او، دستور و توصیه ی او، و بالاخره عمل و رفتار او، عطیه های گوناگونی بود که سخاوتمندانه از آن قله ی مصفّا می جوشید و معدود از یاران او را که در دامنه بودند، پیوسته بهره مند می کرد.
درس او، تنها آن نبود که در حوزه ی علمیه از او فراگرفتیم، یا در دوران شانزده ساله ی مبارزه از دور و نزدیک، به جان نوشیدیم؛ بزرگترین و ماندگارترین درس او، آنها بود که در این ده سال، همچون آیات حکمت به جان و دل خریدیم و در لوح ضمیر ثبت کردیم. به کمک و اراده ی الهی، هیچ حادثه و هیچ انگیزه ای نخواهد توانست آن را که بخشی از وجود ماست، از ما جدا کند، و اینجانب در مسولیت خطیر و جدید خود، ملتزم و متعهدم که مو به مو، آن درس های الهی را به کار بندم.
اکنون که تکلیف خطیر و بار سنگین این امانت الهی، به وسیله ی خبرگان و برگزیدگان ملت، به اینجانب محول شده است، لازم می دانم در این روزهای حساس و فراموش نشدنی، توجه همه‌ی آحاد ملت عزیز و مسئولان کشور را به نکاتی جلب کنم...

توصیف شخصیت عظیم امام و وظیفه ما

14 - نه اینجانب که طلبه ای کوچک، با کاستیها و قصورهای فراوان است، و نه هیچ فرد دیگری در جمهوری اسلامی قادر نیست که به قله ی آن شخصیت ممتاز و استثنایی دست یابد و خود را با پدر و معمار انقلاب اسلامی و سازنده و پردازنده ی جمهوری اسلامی مقایسه کند. او، آن نخستین بود که دومین نداشت، و فاصله ی میان او و امثال اینجانب، فاصله ای ژرف و ناپیمودنی است؛ لیکن اکنون این فرصت بزرگ و استثنایی برای امثال اینجانب وجود دارد که از آن ذخیره ی بسیار گرانبها، همچون ودیعه ای الهی و الهامی معنوی، بهره مند گردیم.

(پیام به ملت شریف ایران در تجلیل از امام امت و تاکید بر وحدت و حفظ آمادگی مردم در صحنه 68/3/18 )

افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.