شخصیت عرفانی امام خمینی از نگاه مقام معظم رهبری/ ۹

کد خبر: 13359
پایگاه رسمی حجت الاسلام موسوی مطلق

۱۷.
علت موفقیت امام
بدون دعا و توجه و توسل به پروردگار نمی‌شود راه را پیش برد و من اعتقاد دارم که یکی از علل موفقیت امام همین تضرع و توجه به پروردگار متعال بود.
(سخنرانی در مراسم بیعت وزیر کشور به همراه معاونان ،مشاوران و استانداران سراسر کشور 68/3/19)
۱۸.
ناظر و نگران
باید برای تعظیم روح و شادی آن پرواز کرده به ملکوت اعلی ،که بی شک ناظر و نگران کارهای ماست،از امروز تلاشتان را مضاعف کنید.
(سخنرانی در مراسم بیعت جهادگران سازندگی سراسر کشور 68/3/20)

19.

مصیبت عظیم فقدان خورشید وجودی امام و دنیای تاریک پس از او
مصیبت خیلی عظیم و فقدان و ثلمه، غیر قابل تحمل است. امواج حیاتی و دائمی که از شخصیت او متصاعد می شد، مثل خورشید به ذرات جان می داد. حیات او برای ما بسیار تعیین کننده و سرنوشت ساز بود اینگونه نیست که با انتخاب یک فرد دیگر به جای این عزیز که جایگاهی در نظام ما داشت کار تمام شود. امام (ره) آسمانی بود و بنده و امثال بنده خاکی هستیم. فاصله میان این دو، نا پیمودنی است.
ما در این ده سال بخصوص سه، چهار سال اخیر که بیماری قلبی ایشان نگران کننده بود، خیلی دلهره داشتیم. دنیای خالی از وجود امام، تاریک است، بدون او، در خلاء زندگی می کنیم و جسم ما بی روح است، از تحقّق چنین روزی، همیشه به خدا پناه می بردم، وقتی مردم دعا می کردند که تا انقلاب مهدی عجل الله تعالی فرجه تو را نگه دارد، با خودم می گفتم: پروردگارا! آیا می شود این دعا مستجاب شود تا هیچ احساس خلئی نکنیم؟

( سخنرانی در مراسم جهادگران جهاد سازندگی سراسر کشور 68/3/20 )

افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.