گزارش خبرگزاری فارس از سخنرانی استاد موسوی مطلق در کربلای معلی - ۱۹ مرداد ۱۴۰۲

خبرگزاری فارس
کد خبر: 16590

بسم الله الرحمن الرحیم
با توجه به این که عهد نانوشته ای با خودم دارم که هر جا منبر مشرف شوم یک شب اختصاصی پیرامون حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف صحبت کنم امشب نیز در بهترین جای عالم یعنی کربلا بین الحرمین و در یکی از اوقات زیارتی مخصوصه حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام یعنی شب جمعه مطالبی پیرامون آن سفر کرده که صد قافله دل همره اوست مطالبی عرض می کنم :مرحوم علامه محدث نوری که از استادان ایت الله شیخ عباس قمی صاحب مفاتیح است کتابی دارد به نام نجم الثاقب که یکی از آثار خوب پیرامون امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف است در آن کتاب بخشی را اختصاص داده به داستان های تشرف یافتگان محضر حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف و از آن جمله داستان تشرف یاقوت دهانی(روغن فروش )که این قضیه دارای نکات بسیار مهمی است بنده برخی از لطائف در تشرف یاقوت دهانی را متذکر می شوم :
۱. یاقوت دهانی از برادران اهل سنت بوده و در اضطرار توسل پیدا کرده و هم نتیجه گرفته و هم محضر حضرت مشرف شده است.
۲. یاقوت صادقانه با خدا و امام زمان حرف زد این حرف زدن با خدا و چهارده معصوم علیهم السلام به زبان مادری بسیار اهمیت دارد و از لحاظ روانی باعث از بین رفتن انرژی های منفی می گردد.
۳.علت جرقه توسل به اباصالح  در ذهن یاقوت دهانی تعالیم مادر او در دوران کودکی بوده است مادران هر چه در دوران کودکی به فرزند بگویند چراغ راه آنان در طول زندگی خواهد بود .
۴.  یاقوت به عهد خود وفا کرد و ابواب خیر نیز برای او‌ گشوده شد ، فراموشی عهد و‌نذر و قسم شروع مشکلات جدید در زندگی ها می باشد .
۵. یاقوت دهانی حال و داستانی که برایش پیش آمد را به فقیهی بزرگ و عارفی سترگ مانند آیت الله سید مهدی قزوینی عرضه کرد و او تایید کرد ، بهترین پناهگاه برای عرضه حالات معنوی و تاییدیه رحمانی و شیطانی گرفتن مراجع مهذب و بزرگان اهل معنا هستند .
۶. دستورالعملی را که فقیه عارف آیت الله سید مهدی قزوینی برای تشرف محضر حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف صادر کردند عبارت بود از : چهل شب جمعه زیارت حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام بوده است .
۷. در زیارت داشتن پول و مقام شرط نیست چرا که په پول دار هایی و صاحب منصبانی که توفیق زیارت ندارند و چه فقرای که به راحتی به زیارت مشرف می شوند شرط اصلی میل قلبی و درخواست خالصانه است .

افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.