گزارش خبرگزاری فارس از سخنرانی استاد موسوی مطلق در کربلای معلی - ۱۷ مرداد ۱۴۰۲

خبرگزاری فارس
کد خبر: 16520

سید عباس موسوی مطلق:
به گزارش خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس، شب نخست مراسم عزاداری دهه سوم محرم هیأت ریحانه الحسین(س) و موکب محبان علی ابن ابیطالب(ع) با سخنرانی حجت‌الاسلام سیدعباس موسوی مطلق و مرثیه‌خوانی سیدمجید بنی‌فاطمه و فریدون کریم‌پور در کربلای معلی برگزار شد.
امام حسین(ع) اسلام از ریل خارج شده را به ریل برگرداند
در ابتدای این مراسم حجت‌الاسلام سیدعباس موسوی مطلق به سخنرانی پرداخت و اظهار داشت: بسیار ساده‌اندیشی است، اگر کسی بگوید: امام حسین علیه‌السلام قصد قیام و‌ انقلاب نداشت و یا به حسب شرایط به وجود آمده و دعوت کوفیان و سپس بی‌وفایی آنان، مجبور به جنگ و رویارویی با دشمن شد، بلکه حقیقت این است که امام حسین علیه‌السلام حتی قبل از مرگ معاویه در تدارک قیام بود و این از خطبه حضرت در منا کاملاً هویدا است.
وی با بیان اینکه اِنَّما در ادبیات عرب نشان از حصر است یعنی این است و جز این نیست که: انما خرجت لطلب الاصلاح فی امه جدی و ابی، گفت: در این بیان امام علیه‌السلام، امت را امت نبوی و علوی می‌داند و لاغیر. اصلاح‌گری هزینه دارد و امام تمام هزینه این اصلاحات را پرداخت. اسلام از ریل خارج شده را به ریل برگرداند.
امام حسین(ع) اگر قرار بود به گناه و اباحه‌گری باج دهد که شهید نمی‌شد
موسوی مطلق با اشاره به اینکه حرفی به ظاهر زیبا این روزها مطرح است تحت عنوان امام حسین(ع) مال همه است که کلمه حقی است، تصریح کرد: این به معنای آن است که امام حسین(ع) مال همه است و یعنی امام رضا(ع) و بقیه اهل بیت مال همه نیست؟ بله اثبات شی، نفی ما ادا نمی‌کند ولی این شعار را به این خاطر می‌گویند که بتوانند زیر پرچم امام حسین(ع) هرکار خواستند بکنند. حالا یک حضور یا گریه‌ای هم باشد در حالی که خود خدا هم برای ورود به خانه‌اش، مساجد و بیت‌الله هم ضوابطی دارد. پس باید بگوییم خدا مال همه نیست؟
این استاد اخلاق افزود: اگر قرار بود امام حسین علیه السلام به گناه و‌ اباحه‌گری باج بدهد، شهید نمی‌شد و همه چیزش را به قربانگاه نمی‌فرستاد. زینب کبری برای حفظ حجاب مبارزه کرد حالا تحت لوایش روپوش و توجیه برای بدحجابی و بی‌حجابی درست کنند، حاشا وکلا.
خروجی عزاداری و زیارت امام حسین چه باید باشد؟
وی با بیان اینکه خروجی عزاداری در محرم و این زیارات اگر دو چیز نباشد یعنی از زیارت و عزاداری بهره کافی نبرده‌ایم، گفت: یک : تقویت روحیه جهاد ومبارزه بر علیه کفر و کافر، نفاق، منافق و دشمنان اسلام و دوم معنویت گرایی. ما باید پس از عزاداری و زیارت، معنویت‌گرا بشویم. بخشی از معنویت‌گرایی یعنی تقویت مناسکی چون نماز، نماز اول وقت، نماز شب، خوش اخلاقی، تلاوت قرآن، خدمت به والدین و امثالهم.
موسوی‌مطلق ادامه داد: بخش دیگر فکر و روح ما باید معنوی باشد. نگاه ما و ایدئولوژی ما تغییر کند. بدانیم گریستن بر امام حسین(ع)، نگریستن ما را عوض می‌کند.

منبع

 

افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.