نظر یک استاد اخلاق درباره خرافی بودن برخی اعمال آخر ماه صفر

خبرگزاری فارس
کد خبر: 16654

حجت‌الاسلام سیدعباس موسوی مطلق استاد اخلاق نسبت به اعمال و رفتارهای برخی از افراد در پایان ماه صفر واکنش نشان داد و گفت: طلا خریدن در چهارشنبه آخر صفر خرافات است و‌ جدیداً اضافه شده و برای بی‌حرمتی به ایام عزاست.

به گزارش خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام سیدعباس موسوی مطلق استاد اخلاق در فضای مجازی نسبت به اعمال و رفتارهای برخی از افراد در پایان ماه صفر واکنش نشان داد. او نوشت:

۱. نحوست ماه صفر اعتبار روایی ندارد

۲.دق الباب مساجد در آخر صفر، مستند شرعی ندارد

۳.طلا خریدن در چهارشنبه آخر صفر خرافات است و‌ جدیداً اضافه شده و برای بی‌حرمتی به ایام عزاست

۴.دین داری باید بر پایه عقل و علم باشد والا مایه ریشخند دشمن است.

به گزارش فارس، با نزدیک شدن پایان ماه صفر، یکی از موضوعاتی که می‌توان گفت به وفور در بین مردم و اخیراً نیز از طریق پیام رسان‌ها و فضای مجازی خیلی گسترده‌تر مطرح می‌شود، این است که افرادی به گمان اینکه آخر ماه صفر را باید به پیامبر(ص) بشارت دهند تا در ازای آن مژده بهشت را از آن حضرت دریافت کنند، در شب آخر ماه صفر، درب هفت مسجد را می‌‌زنند و به عبارت ساده‌تر بر در مساجد می‌کوبند تا پایان ماه شوم و نحس صفر را به حضرت محمد(ص) بشارت دهند. در سال‌های اخیر پخش شیرینی و شکلات بر درب مساجد و روشن کردن شمع نیز به این عمل اضافه شده است. مدت‌هاست که عالمان دین و اساتید اخلاق این امر را نهی کرده و مستندات آن را زیر سؤال می‌برند.

پایان پیام/

منبع

افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.