موسوی مطلق: دروغ‌گویی لازمه حیات سیاسی بدخواهان ایران است

خبرگزاری فارس
کد خبر: 15740

موسوی مطلق: دروغ‌گویی لازمه حیات سیاسی بدخواهان ایران است

حجت‌الاسلام موسوی مطلق با بیان اینکه دروغ‌گویی لازمه حیات سیاسی بدخواهان ایران است، گفت: در اغتشاشات اخیر، کسانی که در داخل این دروغ‌ها را منتشر می‌کردند و یا قبل از ابراز نظر مراجع قانونی اعلام نظر کردند، باید در برابر قانون پاسخگو باشند.

موسوی مطلق: دروغ‌گویی لازمه حیات سیاسی بدخواهان ایران است

 

خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس:

هدف اصلی دروغ‌گویان از انتشار خبر فوت مهسا امینی 

حجت‌الاسلام سیدعباس موسوی مطلق کارشناس مذهبی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس اظهار داشت: بانیان این دروغ بزرگ در ابتدا مثل همیشه دشمنان ایران اسلامی بودند که قصدشان هم همیشه نابودی اسلام و انقلاب اسلامی بوده است و در این برهه قصدشان مشخصاً این بود که اول حماسه بزرگ اربعین که در طول تاریخ، جمعیتی مثل امسال نداشته تحت الشعاع قرار بگیرد. دوم، سفر بسیار مهم و تاثیرگذار ریاست جمهوری به آمریکا را تحت‌الشعاع قرار دهند. سوم دستاوردهای عضویت ایران در اجلاس شانگهای را کمرنگ کنند و در نهایت، خشم خود از اثر جهانی سرود «سلام فرمانده» را کاهش دهند.

وی افزود: بانیان قصدشان کشته‌سازی و آسیب زدن به نظام اسلامی بود که عاقبت این آتش دامن خود آنان را خواهد گرفت.

دروغ‌گویان اغتشاش اخیر باید در برابر مردم و قانون پاسخگو باشند

موسوی مطلق با اشاره به اینکه بخشی از دروغگویان اما در داخل کشور خودمان بودند و با خط‌گیری از دشمنان به میدان آمدند، گفت: دروغگویانی که در اردوگاه منافقین و مشرکین و آل سعود قرار دارند، تکلیفشان مشخص است. آنان اگر دروغ نگویند، حیات سیاسی و اقتصادی‌شان به خطر می‌افتد. اما کسانی که در داخل این دروغ‌ها را منتشر می‌کردند و یا قبل از ابراز نظر مراجع قانونی اعلام نظر کردند، باید در برابر مردم و قانون پاسخگو باشند. 

این استاد اخلاق تصریح کرد: ای کاش کسانی که در ابراز نظر عجله کردند و بنزین روی این آتش ریختند، خداوند را مدنظر می‌داشتند و برای خدا موضع می‌گرفتند.

برخورد با فریب خوردگان اغتشاشات اخیر براساس رأفت و قدرت اسلام باشد

وی تصریح کرد: حساب فریب خوردگان جداست. آنان باید توجیه شوند و مطابق قانون و با ملاحظه و در نظر گرفتن رأفت و قدرت اسلامی توامان با آنان برخورد شود.

موسوی مطلق گفت: به نظر می‌آید باید آنان که دستگیر شدند، دوره‌های فشرده رفع شبهات و آموزش سواد رسانه‌ای بگذرانند و سپس آزاد شوند.

کسانی که زود موضع گرفتند، عذرخواهی و سپس روشنگری کنند

این استاد اخلاق با اشاره به افرادی سرشناس و اثرگذاری که در ابتدای ماجرا اعلام موضع داشتند، تصریح کرد: در سوره مبارکه نسا داریم: «وَإِذَا جَاءَهُمْ أَمْرٌ مِنَ الْأَمْنِ أَوِ الْخَوْفِ أَذَاعُوا بِهِ ۖ وَلَوْ رَدُّوهُ إِلَى الرَّسُولِ وَإِلَىٰ أُولِی الْأَمْرِ مِنْهُمْ لَعَلِمَهُ الَّذِینَ یَسْتَنْبِطُونَهُ مِنْهُمْ ۗ وَلَوْلَا فَضْلُ اللَّهِ عَلَیْکُمْ وَرَحْمَتُهُ لَاتَّبَعْتُمُ الشَّیْطَانَ إِلَّا قَلِیلًا؛ و هنگامی که خبری از ایمنی و ترس [چون پیروزی و شکست] به آنان [که مردمی سست ایمان‌اند] رسد، [بدون بررسی در درستی و نادرستی‌اش] آن را منتشر می‌کنند، و [در صورتی که] اگر آن خبر را به پیامبر و اولیای امورشان [که به سبب بینش و بصیرت دارای قدرت تشخیص و اهل تحقیق‌اند] ارجاع می‌دادند، درستی و نادرستی‌اش را درمی‌یافتند؛ [چنانچه به مصلحت جامعه بود، انتشارش را اجازه می‌دادند و اگر نبود، از انتشارش منع می‌کردند] و اگر فضل و رحمت خدا بر شما نبود، یقیناً همه شما جز اندکی، از شیطان پیروی می‌کردید.

وی افزود: شایعه پراکنی از حربه‌های منافقان است. موضع‌گیری‌های زودهنگام، خلاف تقوا و عقل بود. سکوت ابتدایی عاقلانه بود، اما سکوت بعد از مشخص شدن ابعاد قضیه و مشخص شدن دست بیگانگان پذیرفته نیست. باید کسانی که زود موضع گرفتند، عذرخواهی و سپس روشنگری کنند؛ در غیر این صورت از مردودین فتنه هستند و چه بسا باید با آنان برخورد قانونی شود.

دشمن طاقت دیدن پیشرفت‌های ایران را ندارد

موسوی مطلق در پایان خاطرنشان کرد: به لطف خدا و توجه امامان معصوم و خون شهدا و‌ مژده اولیاءالهی و مردان خدا که دستی از دور به آتش دارند، این انقلاب به انقلاب جهانی مهدوی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) متصل است و این مشکلات طبیعی است؛ چرا که دشمن طاقت دیدن پیشرفت ایران را در هیچ عرصه‌ای حتی شکستن تحریم‌ها ندارد.

منبع

پایان پیام/

 

افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.