خبرگزاری فارس: کلاس درس اخلاق حجت‌الاسلام موسوی مطلق در مکه

خبرگزاری فارس
کد خبر: 16301

کلاس درس اخلاق حجت‌الاسلام موسوی مطلق در مکه+عکس

حجت‌الاسلام موسوی مطلق استاد اخلاق که این روزها برای انجام حج تمتع راهی عربستان شده است، طبق رسم هفتگی خود در ایران، در مکه کلاس اخلاق برپا کرد و گفت: بسیاری از بزرگان ما سال‌ها به عشق زیارت حضرت ولی عصر(عج) به حج مشرف می‌شدند.

به گزارش خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام سیدعباس موسوی مطلق استاد اخلاق و کارشناس دینی که این روزها برای انجام فریضه حج تمتع راهی عربستان شده است، به رسم هفتگی خود که در تهران و قم جلسات درس اخلاق برپا می‌کند، در مکه مکرمه هم برای زائران خانه خدا کلاس اخلاق برپا کرد و سخنرانی کرد.

زائران کعبه دعوت شده از طرف خدایند

موسوی مطلق در این جلسه با اشاره به اینکه برای بهره‌برداری از سفر حج دانستن دو نکته بسیار مهم است، اظهار داشت: باید بدانیم ما ضیوف‌الرحمن هستیم. مهمانی یک آدابی دارد که اولین ادب آن دعوت است و ما دعوت شده از ناحیه خدا هستیم. باید قدر این مهمانی را بدانیم.

وی افزود: استاد آیت‌الله العظمی جوادی آملی می‌فرمود: ما دوبار در سال مهمان خدا هستیم یک مرتبه و زمان در ماه مبارک رمضان ودیگری زمان حج است.

خداوند مهمان قلبی می‌شود که غیر در او نباشد

موسوی مطلق تصریح کرد: باید توجه داشته باشیم هر رفتی یک آمدی هم دارد؛ یعنی وقتی ما مهمان خدا می‌شویم بعدش باید آمادگی داشته باشیم که خداوند مهمان قلب ما باشد. خدا را باید با قلبمان دعوت کنیم. خداوند مهمان قلبی می‌شود که غیر در او نباشد.

روح و باطن حج امام زمان(ع) است

این استاد اخلاق در ادامه بیتی از صائب تبریزی خواند که آئینه شو جمال پری طلعتان طلب/ جاروب کن خانه سپس میهمان طلب، گفت: دوم اینکه بدانیم امیرالحاج حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف است. روح و باطن حج امام زمان(ع) است فلذا در حدیث هم داریم که فرمودند: تمام الحج لقاء الحجه؛ باید تمام توجه به امام زمان باشد.

وی با بیان اینکه در این سفر خوب است، هر ساعت دعای اللهم کن لولیک خوانده شود، قرآن زیاد تلاوت شود و به حضرت تقدیم شود، تصریح کرد: بسیاری از بزرگان ما سال‌ها به عشق زیارت حضرت ولی عصر(عج) به حج مشرف می‌شدند چون در حج امام عصر(عج) تشریف دارند و‌ حجاج در عرفات ایشان را می‌بینند ولی مثل برادران یوسف(ع) که یوسف را دیدند ولی نشناختند.

بزرگانی که برای زیارت امام زمان راهی حج می‌شدند

موسوی مطلق در پایان خاطرنشان کرد: خیلی از بزرگان ما سال‌ها اینجا مانده‌اند یا متعدد مشرف می‌شدند تا محضر حضرت برسند؛ مثلاً علامه سید بحرالعلوم که اتفاقاً منادی وحدت مسلمین بود و بسیار هم عاشق امام زمان(عج) بوده است. مرحوم علامه سید محسن امین، علی بن مهزیار، آیت الله نمازی شاهرودی و بسیاری دیگر از بزرگان را می‌توان نام برد که برای زیارت امام زمان(عج) راهی حج می‌شدند.

به گزارش فارس، در ایام حج امسال سیدرضا نریمانی، عباس حیدرزاده، حمید رمضانپور، علی مالکی‌نژاد و مهدی سروری از سوی بعثه مقام معظم رهبری برای اجرای مراسم راهی حج شده‌اند و حجت‌الاسلام سیدعباس موسوی مطلق و حجت‌الاسلام میثم علی‌پناه نیز با کاروان‌ها به حج رفته‌اند.

منبع

افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.