شرح دعای هفتم صحیفه سجادیه _ شماره ۲۰۶ جلسه ۲۶

روزنامه عصر ایرانیان  سه شنبه 10 آبان 1401 شماره 3686
کد خبر: 15781

شرح دعای هفتم صحیفه سجادیه از حجه الاسلام والمسلمین موسوی مطلق
انتشار در روزنامه عصر ایرانیان
سه شنبه 10 آبان 1401 شماره 3686

بسم الله الرحمن الرحیم
وَ أَذِقْنِی حَلَاوَةَ الصُّنْعِ فِیمَا سَأَلْتُ،
و به درخواست من شیرینی اجابت بچشان
دلیل شیرینی هر شی چیزی است و دلیل شیرینی دعا اجابت آن است
ما در دعاهایمان و زیاراتمان ، گاهی بعضی از امور را به ما یاد دادند که از خدا بخواهیم .بعضی از آنها دارای یک شیرینی خاصی است ،حلاوتی دارد که در ادعیه آمده است.
در مناجات خمس عشر داریم « اِلـهی مَنْ ذَاالَّذی ذاقَ حَلاوَةَ مَحَبَّتِکَ فَرامَ مِنْکَ بَدَلاً،» خدایا کیست که شیرینی محبت تو را چشیده باشدو دنبال بدلش رفته باشد ، دنبال عشق به غیر تو رفته باشد. معلوم است که این محبت ، شیرینی دارد ، لذت دارد .
یا دارد « حَلاوَةَ ذِکرِک حَلاوَةَ رَحمَتِک حَلاوَةَ مُناجاتِک حَلاوَةَ مَغفِرَتِک » این شیرینی دارد ، ذکر خدا ، رحمت خدا ، مغفرت خدا ، مناجات خدا ، محبت خدا ، 
در این دعای هفتم صحیفه هم تقاضا می‌کنم از خدا ، خدایا به ما بچشان « وَ أَذِقْنِی حَلاَوَةَ الصُّنْعِ فِیمَا سَأَلْتُ‏ » خدایا به من بچشان شیرینی اجابت دعا را .
البته بعضی از اولیا نظرشان این است که همان دعاهای مستجاب نشده مراتبی از استجابت دعاست که درک آن از عهده عوام خارج است ،به قول جناب حافظ :هزار صف ز دعاهای مستجاب زده .
ما خیلی از دعاهایمان به حسب ظاهر، خیال میکنیم مستجاب نشده است و متوجه اش نمیشویم . خیلی از آنها را در عالم آخرت به ما خواهند داد. خیلی از آنها را بدلش را به ما می‌دهند، چون به صلاح و مصلحت ما نیست . اما آن دعایی را که انجام می‌دهیم ، همان درخواستی که ما داشتیم ، عین همان اجابت میشود و ازلسان امام معصوم تایید شده است که این شیرینی دارد. اتفاقا خیلی ها دنبال چشیدن این شیرینی هستند که آنچه که در طلبش هستند ، بخواهند ، خدا هم به آنها بدهد وآنها هم بفهمند که این را خدا داده است و این شیرینی اش را بچشند

منبع

افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.