شرح دعای ۲۷ صحیفه سجادیه با موضوع دعا برای مرزداران _ شماره ۱۲۱ جلسه ۵۱

روزنامه عصر ایرانیان یکشنبه 26 تیر 1401 شماره 3601
کد خبر: 15473

شرح دعای ۲۷ صحیفه سجادیه دعا برای مرزداران از حجه الاسلام والمسلمین موسوی مطلق
انتشار در روزنامه عصر ایرانیان
یکشنبه 26 تیر 1401 شماره 3601

بسم الله الرحمن الرحیم
أَوْ یقِرُّوا بِأَنَّک أَنْتَ اللَّهُ الَّذِی لَا إِلَهَ إِلَّا أَنْتَ وَحْدَک لَا شَرِیک لَک.
یا اینکه به وحدانیت تو که برایت همتا و شریکی نیست اقرار نمایند.
اسلام در قدم اول اجباری به پذیرش دین از ناحیه دشمنان ندارد و هیچ گاه هم دعوت به جنگ ندارد ولکن اگر امنیت مسلمین به خطر افتد حتما سخت برخورد خواهد کرد چنانچه در فقرات قبل در این نفرین امام به آن اشاره شد اگر امنیت به خطر افتاد چنان قدرتمندانه وارد میدان می شود یا دشمن. شکست بخورد و یا با ظهور قدرتمندانه مسلمین که به امدادهای غیبی یاری شده اند مجبور به اقرار به وحدانیت خداوند نمایند.
اقرار تمام مخلوقات و به خصوص انسان به وحدانیت خدا یک اصل اساسی در اسلام است ، توحید زیر بنای تمام مباحث و مراحل خداشناسی است ،توحید اساسی ترین موضوع دعوت انبیا بوده است ،توحید مهمترین نقطه اشتراک ادیان است ،توحید رمز رستگاری بشر است  قُولُوا لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ تُفْلِحُوا،و آیاتی از قرآن کریم به موصوع مهم توحید و‌وحدانیت خداوند اختصاص یافته است از جمله:
وَإِذْ أَخَذَ رَبُّكَ مِنْ بَنِي آدَمَ مِنْ ظُهُورِهِمْ ذُرِّيَّتَهُمْ وَأَشْهَدَهُمْ عَلَىٰ أَنْفُسِهِمْ أَلَسْتُ بِرَبِّكُمْ ۖ قَالُوا بَلَىٰ ۛ شَهِدْنَا ۛ أَنْ تَقُولُوا يَوْمَ الْقِيَامَةِ إِنَّا كُنَّا عَنْ هَٰذَا غَافِلِينَ
و [به یاد آر] هنگامی را که پروردگارت از صلب بنی آدم نسلشان را پدید آورد، و آنان را [در ارتباط با پروردگاریش] بر خودشان گواه گرفت [و فرمود:] آیا من پروردگار شما نیستم؟ [انسان ها با توجه به وابستگی وجودشان و وجود همه موجودات به پروردگاری و ربوبیّت حق] گفتند: آری، گواهی دادیم. [پس اقرار به پروردگاری خود را در این دنیا از شما گرفتیم] تا روز قیامت نگویید: ما از این [حقیقت آشکار و روشن] بی خبر بودیم.

منبع

افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.