جریان فلسطین نیازمند جهاد تبیین است

عقیق: حجت الاسلام سیدعباس موسوی مطلق خطیب و مدرس حوزه علمیه، مساله قدس را یک تکلیف شرعی، اخلاق و انسانی دانسته و می گوید:"
کد خبر: 15238

تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱

حجت الاسلام موسوی مطلق در استانه روز قدس:

جریان فلسطین نیازمند جهاد تبیین است

حجت الاسلام سیدعباس موسوی مطلق خطیب و مدرس حوزه علمیه، مساله قدس را یک تکلیف شرعی، اخلاق و انسانی دانسته و می گوید:" مسئله قدس باید با ادبیات های مختلف برای همه اقشار مردم تبیین شود تا همه مردم نسبت به واقعیت این مساله آگاهی پیدا کرده و بتوانند به درستی به تکالیف خود در این زمینه عمل کنند.

عقیق:نفیسه خانلری- حجت الاسلام سیدعباس موسوی مطلق خطیب و مدرس حوزه علمیه، مساله قدس را یک تکلیف شرعی، اخلاق و انسانی دانسته و می گوید:" مسئله قدس باید با ادبیات های مختلف برای همه اقشار مردم تبیین شود تا همه مردم نسبت به واقعیت این مساله آگاهی پیدا کرده و بتوانند به درستی به تکالیف خود در این زمینه عمل کنند."

حجت الاسلام موسوی مطلق به اهمیت شفاف سازی و آگاهی بخشی نسبت به مساله قدس اشاره کرده و توضیح می دهد:" برای رسیدن به یک وحدت جمعی دررابطه با مساله قدس، قبل از هرچیز باید اهمیت روز قدس و مساله فلسطین برای اقشار مختلف مردم تبیین و ‌مشخص شود، چراکه به تعبیر حضرت آقا، روز قدس فقط روز فلسطین نیست و روز امت اسلامی است." او اضافه می کند:"روز قدس و موضوع فلسطین، روز صف بندی حق و باطل، عدل و ظلم و یهود و اسلام است. بهودیانی که بیشترین دشمنی را نسبت به اسلام دارند و مقابله با آن ها، وظیفه تک تک ماست. مسئله قدس همچنین مسئله بروز تولی و تبری است که در روز قدس، تبری از دشمنان خدا صورت می گیرد."

مدرس حوزه علمیه در ادامه، انجام اقداماتی در بحث تبیین را بسیار ضروری دانسته و می گوید:" قطعا در رابطه با مساله قدس، کم کاری های زیادی وجود داشته و باید اقدامات مهمی صورت گیرد. تا وقتی مساله قدس، کمترین و بی سهم ترین موضوع در مساجد و هیئت های مذهبی باشد، نباید توقع آشنایی مردم با واقعیت قدس را داشت." او اضافه می کند:" چندی پیش، یک مداح تلویزیونی و استودیویی می گفت که حق با اسرائیلی هاست؛ آن ها پول داده و زمین خریده اند و مردم فلسطین زور می گویند! متاسفانه این مداح حتی آنقدر اطلاعات نداشت که بداند اسراییلی ها فقط چند درصد ناچیز از زمین ها را خریده اند و الان ادعای مالکیت دارند. قطعا با وجود این دیدگاه های غلط نمی توانیم به اهداف موردنظر در مساله قدس دست یابیم."

موسوی مطلق، برای تبیین مساله قدس از لزوم بسیج همه جانبه یاد کرده و می گوید:" از کتب درسی و رشته های تخصصی در دانشگاه‌ها و ورود به مباحث حوزوی گرفته تا ساخت فیلم و سریال های فاخر و تالیف کتب اثر گذار، همگی برای تبیین مساله قدس لازم هستند." او ادامه می دهد:"برای ازاد سازی قدس و نابودی صهیونیست، خطبا باید در منابرها موضوع را تبیین کنند. شاعران شعر بسرایند و مداحان حماسه خلق کنند. رسانه ها فقط هفته آخر ماه مبارک رمضان، سریال مرتبط پخش نکنند و به شکل جدی تری در این زمینه وارد شوند. همچنین باید رادیو و شبکه قدس به تمام زبان ها تاسیس شود و شبکه های مجازی در این زمینه کاملا فعال عمل کنند تا بتوان قدم های مهمی دررابطه با مساله قدس برداشت."

نابودی اسراییل یعنی نابودی دشمنان اسلام و اهل بیت

این خطیب با تاکید بر تکلیفی که همه مردم نسبت به مساله قدس بردوش دارند، ادامه می دهد:"اگر این موضوع مهم را به عنوان تکلیفی مهم و چندجانبه برای خود بدانیم، قطعا هیچ شخص، گروه ‌و یا جریانی، تکلیف خود را فراموش نخواهد کرد. به واقع، دفاع از فلسطین و کار کردن برای رسوائی، تضعیف و نابودی اسرائیلی که به عنوان مهمترین تهدید و دشمن برای اسلام و‌ مکتب اهل بیت(ع) به شمار می رود، برای همه واجب و ضروری است." او اضافه می کند:" هر کس ذره ای انسانیت و عقلانیت در وجودش داشته باشد، نمی تواند از مسئله قدس جدا شود. اگر امت اسلام جلوی زیاده خواهی های یهود می ایستاد، امروز تروریست در جهان اینقدر جولان نمی داد و اینقدر خون ها بی جرم و بی جنایت به زمین ریخته نمی شد. ضمنا هر کس دارای عقل سیاسی باشد نیز به خوبی می داند که مهمترین مانع برای استقلال و پیشرفت ملت ها، همیناسرائیل است." این سخنران از رژیم صهیونیستی به عنوان آخرین مانع عمومی ظهور یاد کرده و می گوید:" باتوجه به اهمیت این مساله، باید برای نابودی صهیونیست تلاش کنیم تا انشالله با سقوط صهیونیست در دروازه ی ظهور قرارگیریم. همچنین خوب است بدانیم، این که رهبر عظیم الشان جهان اسلام فرمودند رزیم صهیونیست، ۲۵سال اینده را نخواهد دید، این از جمله اخبار غیبی و اسرار اولیاء الهی بود که به جهت استحکام ایمان مومنان و قدرت نمایی جریان حق، فاش شد."

منبع

افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.