ملاقات حجت الاسلام موسوی مطلق با حاج غلامرضا شاطری

حاج غلامرضا شاطری
کد خبر: 14721
hj_glmrd_shtry.jpg

بسم الله الرحمن الرحیم

اولین بار که خدمت جناب حاج اقا شاطری رسیدم اواخر سال ۷۹ بود که خدمتشان رسیدم علی رغم نظرات تند ایشان نسبت به بعضی از استادان ما و به اقایان معقول خوان، ولکن مطالبی بسیار ناب خصوصا در باب ولایت دارد که قابل استفاده است ،مطالب جلسه اول و جلسات بعدی را مستقلا یادداشت کرده ام
امروز بعد از چند سال مجدد توفیق حاصل شد.
اهم مطالبی که امروز  سی ام تیر ۱۴۰۰ روز عید قربان در ملاقات با عبدصالح خدا حاج غلامرضا شاطری  بیان نمودند:
- خدای خوبی داریم باید قدر این خدا را دانست ، ما نه قدر دان خدا هستیم نه قدر دان امام.
قدر محبت خدا و اهل بیت علیهم السلام را بدانیم
امام حسین علیه السلام در همین دعای عرفه چقدر زیبا فرموده:
خَسِرَتْ صَفْقَةُ عَبدٍ لَم تَجْعَلْ لَهُ مِن حُبِّكَ نَصيبا .

- چه جراتی دارند کسانی که گاهی به امام رضا علیه السلام می گویند : اگر حاجتم را ندهی دیگر حرم نمی آیم، اینها که اینطور با امام حرف می زنند معلوم است که امام را نشناخته اند.
- هرچه قرار است خلق شود خدا اول اراده می کند سپس به قلب امام وارد می شود و بعد خلق می شود، هر فیضی به هرجا و هر کس برسد از امام علیه السلام است:
إِرادَةُ الرَّبِّ فِي مَقادِيرِ أُمُورِهِ تَهْبِطُ إِلَيْكُمْ وَتَصْدُرُ مِنْ بُيُوتِكُمْ وَالصَّادِرُ عَمَّا فُصِّلَ مِنْ أَحْكامِ الْعِبادِ،
ترجمه:
خواست پروردگار در اندازه‌گیری‌های امورش به سوی شما فرود می‌آید و از خانه‌های شما صادر می‌گردد و صادر شونده از شماست آنچه از احکام بندگان مشروح بیان شده است.

 - امام هر کار اراده کند می شود، امام به هر کاری قدرت دارد ، چرا؟ چون خدا خواسته است :ان الله اقدرنا علي ما نريد و لو شئنا ان نسوق الارض بأزمتها لسقناها. ترجمه :خداى سبحان ما را بر آنچه اراده كنيم توان‌مند ساخته است. اگر بخواهيم به هر سمت و سويى زمين را حركت دهيم، مى‌توانيم.

- ای که در روایات داریم: العلم نور ؛
این نور همان معرفت امام است

- به استاد ما شیخ رجبعلی خیاط اشکال می کردند چیه همش می گوید حب خدا پس حب اهل بیت چی شد!
در حالی که نمیدانند در حقیقت حب خدا حب اهل بیت هم هست
در زیارت جامعه مگر نیامده است:
مَنْ أَرَادَ اللَّهَ بَدَأَ بِكُمْ وَ مَنْ وَحَّدَهُ قَبِلَ عَنْكُمْ‏ وَ مَنْ قَصَدَهُ تَوَجَّهَ بِكُم

- وقتی این بزرگواران فرموده اند :
«مَا عَرَفْنَاكَ حَقَّ مَعْرِفَتِكَ وَ مَا عَبَدْنَاكَ حَقَّ عِبَادَتِكَ.»
ما چه بگوئیم…

- اشکال اصلی این است که خیلی ها علم را قربه الی الله  و برای عمل کردن یاد نمی گیرند وعمل نکردن به علم آثار بدی دارد

جَاءَ رَجُلٌ إِلَى‏ عَلِيِّ بْنِ اَلْحُسَيْنِ ع‏ فَسَأَلَهُ عَنْ مَسَائِلَ فَأَجَابَ ثُمَّ عَادَ لِيَسْأَلَ عَنْ مِثْلِهَا فَقَالَ‏ عَلِيُّ بْنُ اَلْحُسَيْنِ ع‏ مَكْتُوبٌ فِي‏ اَلْإِنْجِيلِ‏ لاَ تَطْلُبُوا عِلْمَ مَا لاَ تَعْلَمُونَ وَ لَمَّا تَعْمَلُوا بِمَا عَلِمْتُمْ فَإِنَّ اَلْعِلْمَ إِذَا لَمْ يُعْمَلْ بِهِ لَمْ يَزْدَدْ صَاحِبُهُ إِلاَّ كُفْراً وَ لَمْ يَزْدَدْ مِنَ اَللَّهِ إِلاَّ بُعْداً

ترجمه
مردى خدمت على بن الحسين (علیه السلام آمد و پرسشهائى كرد و پاسخش داد و سپس برگشت از مانند آنها بپرسد، امام (علیه السلام )فرمود: در انجيل نوشته است از علم آنچه ندانيد نپرسيد و هنوز بدان چه دانستيد عمل نكرديد، زيرا علمى كه بدان عمل نشود جز كفر براى عالم خود و جز دورى از خدا نيفزايد.
همچنین در روایت دیگر امده:

مَن تَعَلَّمَ‌ العِلمَ‌ لِلتَّکَبُّرِ ماتَ‌ جاهِلًا،ومَن تَعَلَّمَ‌ لِلقَولِ‌ دونَ‌ العَمَلِ‌ ماتَ‌ مُنافِقاً، ومَن تَعَلَّمَهُ‌ لِلمُناظَرَهِ‌ ماتَ‌ فاسِقاً،ومَن تَعَلَّمَهُ‌ لِکَثرَهِ‌ المالِ‌ ماتَ‌ زِندیقاً،ومَن تَعَلَّمَهُ‌ لِلعَمَلِ‌ ماتَ‌ عارِفاً.
پیامبر خدا صلى الله علیه و آله: هر کس دانش بیاموزد تا بزرگى کند،نادان مى‌میرد و هر کس تنها براى گفتن [و نه عمل کردن] فرا بگیرد،منافق مى‌میرد و هر کس براى مناظره (جدل) بیاموزد،فاسق مى‌میرد و هر کس براى فراوانىِ‌ ثروت،دانش بیاموزد،نامسلمان مى‌میرد و هر کس براى عمل کردن فرا بگیرد،عارف مى‌میرد.

- مرحوم حاج شیخ رجبعلی خیاط می گفت:
هر کاری می کنید برای خدا باشد،ذکر هم که می گوئید برای خدا باشد اگر برای نتیجه باشد ولو طی الارض و یا اطلاع بر ضمائر یا هر کار دیگر اگر به ان هم برسی به ضررت تمام می شود.

 - اگر کسی از تو تعریفی کرد که در تو نیست بعدا تو را تکذیب می کند به چیزی که در تو نیست،تعریف مردم هواست تکذیب آنان هم هواست

 - مرحوم آقای حامد (شیخ عبدالکریم حامد) خیلی تاکید داشت که به نامحرم نباید نگاه کرد، عرض می کنم بزرگان گفته اند : اگر به این زن های که رعایت نمی کنند نگاه نکنید مستجاب الدعوه می شوید.
 -  مرحوم شیخ رجبعلی می گفت:
دیدم پیرزن مریضی را سه نفر روی یک پتو دارند حمل می کنند، من هم یک طرف را کمک کردم ، بعد دیدم که از چشمانم آتش می آید بعد فهمیدم  موقع کمک  کردن نگاه کرده ام در حالیکه او نامحرم بوده است.
 - مرحوم آقای غفوری خوابی دیده بود که ماحصل آن این بود که دو تا عمل زنا در نامه ی عمل ایشان وثبت کرده اند چون دوتا از ابن بدحجاب ها را دیده بود
  - مردم را تشویق کنید به مال حلال و هشدار بدهید به مال حرام چراکه مال حرام اثرش در نسل پیدا می شود و مال حلال هم همچنین در نسل خودش را نشان می دهد.

- چند وقت پیش خواب دیدم حضرت عزرائیل کنارم نشسته وقت امده ام جانت را بگیرم
شهادتین را گفتم و آماده شدم،
حضرت عزرائیل گفت: حالا بخواب بعدا می آیم.
این خواب را تعریف کرده ام بعد رفته اند گفته اند فلانی به جناب عزرائیل گفته برو بعدا بیا.
معاذالله که من حتی در خواب به فرشته ی مقربی چون عزرائیل اینطور سخن بگویم

یادداشت های موسوی مطلق

 

افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.