سه قدم برای رسیدن به رستگاری واقعی از زبان امام حسن مجتبی (ع) + فیلم

باشگاه خبرنگاران جوان
کد خبر: 14643
۱۷:۱۰-۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰
۷۷۴۱۲۶۱
عطر بندگی/ ۹

سه قدم برای رسیدن به رستگاری واقعی از زبان امام حسن مجتبی (ع) + فیلم

امام حسن (ع) در حدیثی قدسی راه ثروتمند شدن و رسیدن به رستگاری را به ما آموزش می‌دهند.

حجت الاسلام و المسلمین سید عباس موسوی مطلق سخنران و کارشناس مذهبی، در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، سه راه رستگاری در کلام امام حسن مجتبی (ع) را بیان کرد و گفت: امام حسن (ع) درحدیثی راه غنی شدن و مسلمان شدن را در سه قدم به ما آموزش دادند؛ یعنی همان مسیری که باید در زندگی پر فراز و نشیب دنیا طی کنیم و برای آن خلق شدیم را به ما نشان دادند.

وی افزود: امام حسن (ع) در این حدیث که قدسی و از جانب پروردگار هم هست می‌فرمایند «یَا ابْنَ آدْم! عَفِّ عَنِ مَحارِمِ اللّهِ تَکُنْ عابِداً»؛ اگر می‌خواهید بنده خداوند شوید باید حواستان به محارم الهی باشد. به این معنا که از هر آنچه خداوند آن را ممنوع کرده، اجنتاب کنید. آیت الله بهجت تمام دستوراتشان به اطرافیان که از ایشان نسخه‌ای برای رستگاری می‌خواستند خلاصه در دو عبارت، ترک محرمات و انجام واجبات بود.



این کارشناس مذهبی در پایان گفت: دومین دستورالعمل امام حسن (ع) برای ثروتمند شدن و غنی شدن این است «وَ ارْضِ بِما قَسَّمَ اللّهُ سُبْحانَهُ لَکَ تَکُنْ غَنِیّاً»؛ راضی باش به آنچه خداوند عالم نصیبت کرده است. آخرین نصیحت امام حسن (ع) راه مسلمان شدن و مردن را به ما آموزش می‌دهد «وَ أحْسِنْ جَوارَ مَنْ جاوَرَکَ تَکُنْ مُسْلِماً»؛ امام می‌فرمایند شما نیکوکار باش و حواست به همسایه ات باشد در نتیجه در همه احوال شما مسلمان هستید.

در ادامه شما می‌توانید صحبت‌های حجت الاسلام سید عباس موسوی مطلق را مشاهده کنید:

 

سه قدم برای رسیدن به رستگاری واقعی از زبان امام حسن مجتبی (ع) | دانلود


افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.