خلاصه سخنرانی حجت الاسلام سیدعباس موسوی مطلق در شب دوم محرم ۹۹ - حسینیه ولایت
بسم الله الرحمن الرحیم
دومین علل و انگیزه برای قیام سیدالشهدا این است:
حرام بودن خلافت بر آل ابی سفیان
چنانچه حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام فرمودند:
سمعت جدی رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم یقول:
«اَلْخِلاَفَةُ مُحَرَّمَةٌ عَلى آلِ أبی سُفْیانَ»(1)
از جدم شنیدم که فرمود خلافت بر آل ابی سفیان حرام است.
نه تنها بر آل ابی سفیان حرام است بلکه بر غیر اهل بیت حرام است چرا که نبی،خلیفه و امام طبق قرآن و ایات متعدد باید از ناحیه خدا قرار داده شود.
اینکه امام حسین آل ابی سفیان را به طور خصوص بیان میکند به این جهت است که الان آنان در حال خلافت هستند و بدانیم دعوای با آل ابی سفیان بر سر توحید است تعادینا فی الله.(2)
لذا در گفتار و اشعار ابوسفیان امده:
فوالذی یحلف به ابوسفیان
ما من جنه و لانار
قسم به آن کسی که ابوسفیان به آن سوگند میخورد نه بهشتی و نه جهنمی وجود دارد.
ال ابی سفیان و خود ابوسفیان منافق هستند
جریان آل آبی سفیان همیشه در مصاف با اهل حق است.
________________________________________________________
(1) بحارالانوار، ج 44، ص 326.
(2) امام صادق علیه السلام نزاع ميان اهل بيت پيامبر و آل ابى سفيان را، نزاعى مكتبى و بر سر عقيده مى دانست، نه شخصى و مى فرمود: «إنّا و آل ابى سفيان اهل بيتين تعادينا فى الله، قلنا: صدق الله و قالوا: كذب الله؛ ما و آل ابی سفیان اهل دو خانه هستیم که در مورد خدا با هم نزاع نمودیم ما گفتیم خدا راست گفت و آنها گفتند خدا دروغ گفت.» بحارالانوار، ج 33، ص 165، ج 52، ص 190.
افزودن دیدگاه جدید