خلاصه سخنرانی حجت الاسلام سیدعباس موسوی مطلق در شب سوم محرم ۹۹ - بیرق حضرت قاسم علیه السلام

خلاصه منبر شب سوم هیئت بیرق حضرت قاسم علیه السلام  99
کد خبر: 14199

بسم الله الرحمن الرحیم
خوب حرف زدن و حرف خوب زدن و غیرت داشتن و تصمیمم  به موقع گرفتن در دفاع از جبهه حق، باعث جلب محبت امام میشود،
یکی از شهدای کربلا اینقدر زیبا حرف زد که در زیارت رجبیه اسم او امده و زیارت ناحیه مقدسه  امام معصوم  سخن او را مطرح و مورد تمجید قرار میدهد.
آن شخص بشیر بن عمر الحضرمی کندی است به همراه پسرش کربلا بود و پسر دیگرش را در مرز ری دستگیر کردند خبر دستگیری پسر را وقتی دریافت کرد گفت:
  حساب کار او را به خدا وامی‌گذارم. دوست ندارم او اسیر باشد و من زنده بمانم. وقتی امام حسین این سخن او را شنید، فرمود: خدا تو را رحمت کند. تو از بیعت من آزادی. برو و برای رهایی فرزندت تلاش کن. او گفت: درندگان مرا زنده زنده بخورند اگر از شما جدا شوم و شما را با وجود اندک بودن یاران، تنها گذارم و بخواهم سراغ شما را از کاروانها بگیرم.
عبارت زیارت ناحیه مقدسه (غیر مشهور) این است:
السَّلَامُ عَلَی بِشْرِ بْنِ عُمَرَ الْحَضْرَمِی شَکرَ اللَّهُ لَک قَوْلَک لِلْحُسَینِ وَ قَدْ أَذِنَ لَک فِی الِانْصِرَافِ: أَکلَتْنِی إِذَنِ السِّبَاعُ حَیاً إِذَا فَارَقْتُک وَ أَسْأَلُ عَنْک الرُّکبَانَ وَ أَخْذُلُک مَعَ قِلَّةِ الْأَعْوَانِ لَا یکونُ هَذَا أَبَداً(1)

سلام بر بشربن عمر حضرمی؛ خدا به تو پاداش خیر دهد به‌جهت اعلام وفاداری‌ات نسبت به امام حسین(ع) آنگاه که به تو اجازه انصراف داد و در پاسخ گفتی: «درندگان زنده زنده مرا بخورند اگر از تو جدا شوم و در این بی‌کسی تنهایت گذارم و سپس سراغت را از کاروانیان بگیرم، نه، نه، هرگز چنین نخواهد شد»

____________________________________________________

(1)  ابن مشهدی، المزار الکبیر، ۱۴۱۹ق، ص۴۹۳.

 

b2791ccc-adfc-4250-aaf5-c7499eb676a8.jpg

افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.