حجت الاسلام موسوی مطلق: حفظ و حراست انقلاب از انقلاب کردن سخت تر است

کد خبر: 14021
پایگاه رسمی حجت الاسلام موسوی مطلق

حجت الاسلام موسوی مطلق: تاریخ را باید خواند واز آن درس گرفت. تاریخ اسلام را بطور خاص باید مطالعه کرد تاریخ تشیع پستی و بلندی های فراوانی داشته. خوب است سیر تشیع در ایران مورد بحث قرار بگیرد. از زمان اهل بیت علیهم السلام تا غیبت و بعد از آن ،خدمات آل بویه بیان شود، خیانت سلجوقیان و سایر حکومت ها تا پهلوی، مخاطب خاص ما در خبرگزاری وارث، هیتهای مذهبی هستند ،بدانند پهلوی چه خیانتهای به دستگاه سیدالشهداکرده است، در زمان رضا شاه به قدری محدودیت بود که در منازل هم که می خواستند با هم رفت و آمد بکنند یا از طریق راه های زیر زمینی بود و یا روضه خوان ها نردبام میذاشتند و بالای پشت بام میرفتند که کسی هم شک نکند و روضه میخواندند و بعد به منزل بعدی می رفتند. جریان بعد از رضا شاه یعنی پهلوی دوم این ممنوعیت ها نبود، در واقع آمدند محدودیت ایجاد کردند. با یک شکل دیگری جلو امدند به مردم القا بکنند که مواظب باشید عاشورا دچار خرافات و انحراف نشود کلمه الحق یراد بالباطل کلمه حقی است که قصد باطل داشتند. الان هم ممکن است همین گونه باشد، یک عده ای بیایند و فقط همین ها را فقط و فقط  مطرح بکنند. این نکته قابل اهمیت است، کسی باید این حرف ها را بزند که کارشناس است و کارش این است. در زمان پهلوی دوم محدودیت ایجاد شد یعنی پهلوی اول ممنوعیت بود و پهلوی دوم محدودیت، تا جایی که وعاظ را جمع می کنند و می گویند هرچه می خواهید بگویید بگویید اما راجع به شخص اول مملکت سخن نگویید، دوم اینکه راجع به اسرائیل سخن نگویید و سوم اینکه دائماً در گوش مردم نخوانید که اسلام در خطر است. مگر می شود شما منبری بروید آن هم با آن شرایط آن زمان و بعد قصدتان هم افشای جریان طاغوت باشد، بعد از ام الفساد  سخن نگویید؟ از اسرائیل سخن نگوئید؟ چنین چیزی امکان پذیر نبود که نگویی اسلام در خطر است. تعداد مشروب فروشی ها در شهر  بیشتر از مراکز فرهنگی بود، خب اسلام و اندیشۀ اسلامی در خطر نبود؟
محدودیت را به حدی اینها ایجاد کردند که حتی گفتار وعاظ هم طبق آنچه که آنها می خواستند باید می شد در حالی که موفق هم نشدند. هیئات مذهبی ما هم با همین دور هم جمع شدن هایشان و سبک نوحه هایشان توانستند مردم را آگاه بکنند و موفق هم شدند.
وارث: دربارۀ دوام و انسجام پیروزی انقلاب اسلامی ایران نسبت به سایر کشورها که در جنگ هستند و شاید به انقلاب رسیده اند صحبتی دارید؟
حجت الاسلام موسوی مطلق: خب اینها از قصۀ عاشورا الهام می گرفتند، از روح حماسه و جهاد و شهادت، وحدت و همدلی که داشتند، چون همیشه وحدت گره گشا بود. در خانواده، در اقتصاد دراجتماع در میدان جنگ در دین، همیشه گره گشا بوده است. هرجا تفرقه بوده است دیرتر هم به نتیجه رسیده است. وجود یک محور و داشتن یک رهبر مهم است، رهبری که امضا شده باشد از ناحیۀ خدا و اهل بیت علیهم السلام. رسالت مهم بعد از انقلاب ها حراست از انقلاب است که همۀ صاحب نظران هم اعتراف می کنند به این. حفظ و حراست انقلاب از انقلاب کردن سخت تر است که ما هم الآن در دوران سخت آن قرار داریم.
وارث: اهم اقدامات هیئت های مذهبی در پیروزی انقلاب اسلامی  چه بود؟
حجت الاسلام موسوی مطلق: مهم ترین آنها تقویت نیرو های اصیل است، یعنی انقلاب نیاز به نیرو داشت، نیرو های فکری، عملیاتی، وقتی نگاه می کنیم مقر اینها چند مکان است، هیئات، مساجد، کلاس های قرآن و درس های اخلاق آقایان گه گاهی همۀ اینها در یک جا هم جمع می شدند. هیئت در مسجد بود، درس و کلاس قرآن هم در مسجد بود. یعنی مهم ترین خدمات هیئات همین بوده است که نیرو تربیت می کردند، بعد هم تبیین حقیقت انقلاب و یک جریان در هیئت ها که طرف با علاقۀ خودش به هیئت بیاید و بنشیند و یک ارتباط دائم با علما و مردم ایجاد شود. یعنی یک بلندگوی انقلابی بوده است. تربیت نیروی کارآمد همیشه باید در اولویت های اول باشد
وارث: در سال های ۵۶ و ۵۷ شما چندسال داشتید؟
حجت الاسلام موسوی مطلق: من خردسال بودم.

وارث: در حال حاضر ارزیابی شما از نقش هیئت های مذهبی در راستای حفظ تقویت راه امام و انقلاب اسلامی چیست؟
حجت الاسلام موسوی مطلق: آنچه که ما الان ملاحظه می کنیم یکی از جاهایی که اهداف واقعی انقلاب و امام و شهدا و رهبری دارند پیگیری می کنند همین هیئات هستند، به همین جهت هم دشمن داخلی و خارجی تمام همت خود را گذاشته که اولا انشقاق ایجاد بکند و اختلاف در بین هیئات بیندازد و بعد هم علاوه بر اینکه این اختلافات به وجود می آید، اختلافات اعتقادی هم بین اینها به وجود بیاورد و بین هیئات فاصله بیندازد و آنها را تضعیف بکند زیرا نقش مهم آن را میداند و اثر گذاری های آن را دیده اند و البته چون هیئت ها روشنایی هایشان به نور سیدالشهدا علیه السلام است و هیچ وقت هم خاموش نخواهد شد.وحدت همدلی وتفکر وبصیرت باید سر لوحه أقوال وأفعال ما باشد جایگاه رهبری ومراجع باید تقویت بشود

افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.