ثمره دستورالعمل آقا سیدعلی قاضی به آیت الله خویی

کد خبر: 13606

آیت الله آقا سید ابوالقاسم خویی، این مرجع بزرگ آمدند محضر آیت الله العظمی سید علی آقای قاضی رضوان الله تعالی علیه، ایشان دستوری داده بود در ماه مبارک رمضان، ثمره آن دستور چه شد؟

ثمره آن دستور این شد که ایشان تمام عمر خودش را دید! در جوانی اش، همه عمرش را دید!

مرحوم آقای قاضی گاهی به اشخاص چیزهایی را اذن داشته است بگوید، مثلا به مرحوم آقا سید ابوالحسن اصفهانی، این مرجع علی الاطلاق جهان تشیع نائب الامام، در جوانی هایش گفته بود تو مرجع می شوی! اسمت در لیست مراجع است!

آقا خوئی هم می گوید من دستور را انجام دادم، شبی که در محضر بودیم گفت که مثل اینکه داریم یک صحنه ای می بینیم خود ما داریم زندگی را طی می کنیم بزرگ تر شدیم، رساله چاپ شد، مردم برو و بیا و شلوغ و بعد هم یکهو مناره ها اعلام کردند که از کوفه که آقای آیت الله آقا سید ابوالقاسم خویی به ملکوت اعلی پیوست.

اتفاقا همین طور هم شد، ایشان اواخر عمرشان رفته بودند کوفه تحت فشارهای صدام و بیماری شان و آنجا در تبعید مانند بود، در کوفه هم به رحمت خدا رفت، یک تشیع جنازه مختصری هم نگذاشتند انجام شود.

بعدا مرحوم آقای قاضی فرموده بود که سید ظرفیت خوبی داشت این ها را نشانش داده بود اگر ظرفیتش بیشتر بود آن طرف را هم نشانش می دادیم یعنی ما تا لحظه فوتش را نشانش دادیم یک قدری ظرفیتش بالاتر بود بهش می گفتیم آن طرف هم که برود آنجا هم تازه تا کجا هست.

 

شرح مكاتيب عارفان؛تاليف استاد سیّدعباس موسوى مطلق ،ص 128

 

افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.