خود را بدهکار امام حسین(ع) بدانید نه طلبکار/مقام شهدای کربلا

 پایگاه تحلیلی عترتنا
کد خبر: 17534

خود را بدهکار امام حسین(ع) بدانید نه طلبکار/مقام شهدای کربلا

 03 مرداد 1403

 کد خبر 32060

حجت الاسلام موسوی مطلق گفت: اهل روضه و هیئت باید خود را همیشه بدهکار امام حسین علیه‌السلام بدانند تا کارهایتان حل شود نه اینکه خود را طلبکار حضرت بدانید!

زمان مطالعه: ۳ دقیقه

به گزارش خبرنگار عترتنا؛حجت‌الاسلام‌والمسلمین «سید عباس موسوی مطلق» شب گذشته دوشنبه اول مردادماه در جلسه هفتگی درس اخلاق خود که در دارالبکاء فاطمه‌الزهرا (س) تهران برگزار شد، با بیان اینکه خود را همیشه بدهکار امام حسین علیه‌السلام بدانید نه طلبکار، گفت: اهل روضه و هیئت باید خود را همیشه بدهکار امام حسین علیه‌السلام بدانند تا کارهایتان حل شود نه اینکه خود را طلبکار حضرت بدانید! شما که امام حسین علیه‌السلام را دارید اگر یک‌وقت یک جایی از مشکلات گلایه می‌کنید بدانید که دارید آبروی مولایتان امام حسین علیه‌السلام را می‌برید یک غلام که آبروی مولایش را نمی‌برد! کدام غلام می‌رود به غیر مولایش بگوید من گرسنه و تشنه هستم! حتی اگر در زندگی مشکل و گرفتاری هم دارید بگویید به لطف امام حسین علیه‌السلام مشکلی ندارم و حضرت هم نظر لطف و عنایت می‌کند، پس سعی کنید خود را از فیض روضه حضرت محروم نکنید که هر آهی در مجالس حسینی می‌کشید و اشک می‌ریزید، یک توبه عملی است و باید قدر بدانید.

وی ادامه داد: یکی از رفقا برایم تعریف کرد و گفت: به عتبات و زیارت امیرالمؤمنین علیه‌السلام رفته بودم و آنجا کسی شعر شهریار را خواند «علی‌ای همای رحمت، تو چه آیتی خدا…» یک‌دفعه حالم عوض شد و گلایه‌ای عاشقانه از حضرت کردم که چرا من چنین توفیقی نداشتم که چنین شعری بگویم و جای شهریار نیستم و از حرم رفتم! بعد که به مسجد کوفه رفتم آنجا از خستگی خوابم برد و در عالم رؤیا دیدم یک آقایی برگشت و به من گفتم که کاری برای تو کردیم برای شهریار نکردیم! و صحنه‌ای دیدم که یک حادثه‌ای در خانواده اتفاق افتاد و دیدم خانمم حمل داشت و حالش به هم خورد و بیهوش شد و همه منتظر بودند تا آمبولانس بیاید که آن آقا گفت ما برای شهریار مرده زنده نکردیم! سریع فهمیدم در آن لحظه همسرم فوت کرده و با نظر لطف و عنایت مولا او برگشت.

شهدای کربلا باب معرفت امام حسین علیه‌السلام هستند

این خطیب حوزوی با بیان اینکه شهدای کربلا باب معرفت حسینی هستند، گفت: به زیارت کربلا می‌روید مراقب باشید به شهدای کربلا بی‌احترامی نکنید؛ مثل حر که دورتر دفن است! چون شهدای کربلا خیلی دستشان باز است و باب معرفت امام حسین علیه‌السلام هستند. اینها تعدادشان زیاد است و ضریح نمادین است بدن را وسط دفن کردند و شهدا را دور دفن کردند، حالا در بین شهدا چون حبیب، قبیله داشت قبر او را مشخص کردند و همین صحن که رد می‌شوید قبور شهدا است که یک حلاوت خاصی عشق به شهدای کربلا دارد و خیلی هم مظلوم هستند.

علت بی‌اثر شدن ذکر و دعا

موسوی مطلق در بخش پایانی سخنانش اظهار کرد: عالمی می‌گفت کسی برای حل مشکلش مراجعه کرد و هر چه دعا و ذکر به او دادم جواب نداد! تا اینکه ازش پرسیدم که آیا به غیر از من به کسی دیگر هم مراجعه کرده‌ای و از جای دیگری ذکر و دعا گرفته‌ای؟ در جوابم گفت: نه! بعد که کمی فکر کرد و گفت: مادرم سال‌هاست به من گفته بعد از نماز صبح چند بار بگویم: «أُفَوِّضُ أَمْرِی إِلَی اللَّهِ، واگذار کردم امورم را به خدا»، به وی گفتم همین باعث شده که ذکر و دعاهایی که برای حل مشکلت دادم جواب ندهد؛ چون وقتی خودت می‌گویی کارم را به خدا واگذار کردم دیگر نباید حواست و نیاز و درخواستت به دیگران باشد و اگر هم می‌خواهی این ذکر را بگویی آن را به‌صورت رجا بگو، هر چند البته اگر با صدق این دعا را بگویید امور را خدا درست می‌کند؛ اما ما معمولاً لقلقه‌وار می‌گوییم و صدق هم نداریم و در کنار خدا به دیگران هم نگاه می‌کنیم!

منبع

افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.