ملاقات استاد موسوی مطلق با پیرمرد جنوبی حاج ناصر بهرامی

.....
کد خبر: 17400

بسم الله الرحمن الرحیم 
حاج ناصر بهرامی پیرمرد جنوبی که خاطرات خوبی داشت و در تعبیر خواب هم وارد بود (تعبیر خواب از پدرانش ارث رسیدنه وخدادادی و‌الهام‌به دل بود )امروز در روستای عباس اباد آقارضا که از توابع رودبار جنوب است مهمانش بودیم از جمله خاطراتش این بود :
در گذشته شب های جمعه مرسوم بود کتاب قصیده مشگل گشا و حمله حیدری خوانده می شد. در همان ایام اوایل دهه چهل یادمه در همان جلسات می گفتند : یک سیدی به نام ایت الله اقا سید روح الله خمینی می خواهد شاه را کنار بزند .
بعضی ها می گفتند مگر می شود شاه را کنار زد آن هم بوسیله یک آخوند ، اینها کارشان رفتن خانه های مردم است مثل دورگردهها و حالا مسائل شرعی مردم را حل کنند عوض کردن شاه که امکان ندارد.
در مناطق دور از پایتخت برای شاه قداستی ساخته بودند که کسی جرات نداشت از ظلم و فسادش و بدبختی و فقر مردم بگوید ، مثلا می گفتند : شاه هر وقت کاری داره کاغذی می نویسد و سر قبر امام رضا علیه السلام می گذارد ‌وامام هشتم جوابش را می دهد .
در حالیکه امام خمینی ثابت کرد با خدا باشی شاه هم عوض میکنی ، امام شجاع و‌نترس بود ، باخدا بود مردم دوست بود ، به فکر بیچاره فقیر بود خدا هم کمکش کرد.

_____________________________________
یادداشت های سید عباس موسوی مطلق 
۱۹خرداد ۱۴۰۳

افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
هم رسانی