حجت الاسلام موسوی مطلق: تبلیغ، هنوز در اولویت حوزه قرار نگرفته است

خبرگزاری رسا
کد خبر: 17250

حجت الاسلام موسوی مطلق:

تبلیغ، هنوز در اولویت حوزه قرار نگرفته است

سخنران و مبلغ کشوری با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در خصوص در اولویت قرار گرفتن امر تبلیغ، رسالت اصلی حوزه ای علمیه را تبلیغ دانست و بیان داشت: متأسفانه جابه‌جایی این اولویت صورت نگرفته است.

حجت الاسلام سیدعباس موسوی مطلق در گفتگو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، با اشاره به نزدیکی ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب فرمودند تبلیغ باید اولویت اول حوزه های علمیه  باشد از این رو اگر در این خصوص تغییرات قابل توجهی رخ داده باشد، به گوش ما نرسیده و این امر نیز یا اینکه ناشی از ضعف اطلاع رسانی حوزه است و یا از بی خبری ما. البته سخن من بر سر اصل تغییر است زیرا اثر تغییر در تبلیغ طبیعتا نیازمند زمان است.

وی با بیان اینکه شیوه های نوین در تبلیغ باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد، اظهار داشت: لزوم تغییر که امری عقلی است و عقل حکم می کند با توجه به تغییرات به وجود آمده در دنیا و ایران، قوانین و اصول حاکم بر امر تبلیغ نیز متناسب با حفظ اصل سنتی بودن آن صورت گیرد؛ طبق تجربه نیز ثابت شده است، آموختن شیوه های نوین در امر تبلیغ ضروری است و حداقل آن حضور در فضای مجازی بوده که امروزه متأسفانه بسیاری از بزرگان یا حضور ندارند یا اگر حضور دارند با اصول آن آشنایی ندارند.

استاد سطح عالی حوزه های علمیه در ادامه با اشاره به توصیه رهبری مبنی بر در اولویت قرار گرفتن امر تبلیغ در حوزه، بیان داشت: متاسفانه جابه‌جایی این اولویت صورت نگرفته است در حالی که رسالت اصلی حوزه ها طبق «آیه نفر» تبلیغ است و اگر بزرگان حوزه به این ضرورت نرسیده باشند «وامصیبتا» است.

وی در خصوص وظایف مبلغین نیز خاطرنشان کرد: مبلغین باید توجه کنند که با اعتقادات مردم ور نروند، به این معنا که بحث های تخصصی و فنی نیازمند طرح در جامعه نیست. متاسفانه بعضی ها بخاطر این که مطرح شوند حرف های شاذ و نادر می زنند یا بحث های فنی را در بین عامه مردم طرح می کنند. البته اگر موردی خلاف اصول اعتقادی اسلام بود باید با صبر و استدلال به مبارزه با آن پرداخت.

حجت الاسلام موسوی مطلق در متن مردم بودن را ضرورت فعالیت یک مبلغ دانست و تصریح کرد: البته امروزه طلاب جوان خصوصا در گروه‌های جهادی «الحق والانصاف» در بین مردم هستند. امیدوارم مسئولینی هم که در لباس روحانیت بوده بیشتر بین مردم باشند. حرکت دیروز رئیس جمهور در سیل سیستان و بلوچستان بسیار عالی بود زیرا وی در میدان حضور داشت و مردم باید حضور روحانیت را در کنار خود حس کنند.

وی با بیان اینکه اخلاص مهمترین عنصر در امر تبلیغ است، خاطرنشان کرد: بزرگان زیادی بودند و هستند که با اخلاص و اخلاق لسانی و عملی در جامعه موثر بوده اند و لازم است برای مبلغان این افراد معرفی شوند؛ تزریق روح امید به خود و جامعه و همچنین نسبت به اسلام، آینده تشیع و آینده انقلاب نیز از مواردی است که مبلغان باید در تبلیغ خود، آن را لحاظ کنند.

منبع

افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.