مشروح سخنرانی حاج محسن برمهانی معاونت سیما با موضوع تبیین مبانی جنگ رسانه

30 آبان 1401 -  دارالبکاء فاطمه الزهرا(س)  درس اخلاق استاد موسوی مطلق
کد خبر: 15814

محسن برمهانی با اشاره به زمینه‌های شکل‌گیری اتفاقات اخیر اظهار کرد:

اینکه هیئات مذهبی به موضوعات روز اجتماعی و سیاسی واکنش نشان می‌دهند قابل تقدیر است.

وی افزود: رسانه ملی همواره دنبال اینگونه مجامع و هیئت‌هاست تا فعالیت آنها را به تصویر بکشد زیرا این محافل با بصیرت باید شناسانده شوند.

معاون سیمای سازمان صدا و سیما با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در سخنرانی خود به مناسبت 13 آبان امسال به مطالب مهمی اشاره کردند که مهمترین آن، «آمریکا؛ اصلی‌ترین چالش جمهوری اسلامی» بود گفت: این چالش به ماجرای تسخیر لانه جاسوسی در سال 59 مربوط نیست بلکه اولین شعار مرگ بر آمریکا در 16 آذر سال 1332 یعنی ماجرای شهادت سه دانشجو در اعتراض به سفر نیکسون به ایران بر می‌گردد.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب، استراتژی آمریکا را براندازی قطعی نظام جمهوری اسلامی دانستند و فرمودند اگر تحول را به صورت امری دائمی در دستور کار نداشته باشیم، تحول به ما تحمیل خواهد شد.

برمهانی به دیگر محورهای سخنان رهبر معظم انقلاب اشاره و ابراز کرد: ایشان امید بستن آمریکا به اعتراضات مردمی را اشتباه دانستند و فرمودند همین مسئله انگیزه‌ای برای پیشرفت ما خواهد شد.

معاون سیمای رسانه ملی اضافه کرد: هر دولتی که در آمریکا بر سر کار می‌آید باید سندی راهبردی ارائه دهد و دولت بایدن هم همینگونه است؛ در این سند آمده که سال 2030 آخرین فرصت ایالات متحده برای تداوم هژمونی قدرت در جهان است و معتقدند که آنها در نقطه عطف تاریخ هستند زیرا دنیا در حال تغییر بوده و اکنون در سال‌های اولیه یک دهه تعیین‌کننده حضور دارند که مهمترین چالش‌هایشان، تقابل با روسیه و همچنین رقابت بین قدرت‌ها برای سلطنت بر جهان است.

وی گفت: در سند راهبردی دولت بایدن آمده است که نظام جمهوری اسلامی به دلیل ارائه مدل جدید حاکمیتی، از جمله چالش‌های جهانی ایالات متحده به شمار می‌رود؛ رهبر معظم انقلاب هم با اشاره به این مسئله فرمودند قدر خودتان را بدانید زیرا شما یک دشمن معمولی برای آمریکا نیستید بلکه رقیب او هستید.

برمهانی با بیان اینکه مسئله آمریکا، مسئله ایران قوی است و ارتباطی به حجاب یا حتی معیشت مردم ایران ندارد عنوان کرد: پیشرفت‌های اخیر ایران در حوزه موشکی، فضایی و نجوم، از جمله موضوعاتی هستند که غرب را نگران کرده به همین دلیل از سالیان اول انقلاب جنگی ترکیبی را علیه ملت ایران به راه انداخته‌اند.

معاون سیمای سازمان صدا و سیما ادامه داد: جنگ ترکیبی امروز در حقیقت ترکیبی از فشار اقتصادی و نبرد رسانه‌ای است که اصل آن بر مبنای جنگ شناختی بنا شده یعنی ایجاد شبهه در شناخت مردم نسبت به مسائل پیرامونی که در ادامه به بی ثبات‌سازی کشورهای محور مقاومت، ایجاد اغتشاشات داخلی، طرح مسائل حقوق بشری، دروغ بزرگ، تحریف، شایعه‌پراکنی و بایکوت رسانه‌ای و جابجایی عمیق عشق و نفرت نسبت به ارزش‌ها، می‌انجامد، به عنوان مثال می بینید که در مدت کوتاهی، موضوع شنیع همجنسبازی در سطح بین‌المللی به امری پسندیده تبدیل می‌شود.

وی افزود: مداخله در انتخابات، مهاجرپذیری، برگزاری دادگاه‌های بین‌المللی علیه ایران و دیگر کشورهای حوزه مقاومت و مسائلی از این دست، از دیگر ابزارها و شاخصه‌های جنگ شناختی هستند.

برمهانی گفت: ایران مستقل و پیش‌ برنده‌ی مقاومت، هدفی است که انقلاب اسلامی دنبال می‌کند، ایرانی که هژمونی غرب را تهدید می‌کند و مداخله مثبت در سطح منطقه دارد.

معاون سیمای رسانه ملی به نارضایتی 87 درصدی مردم آمریکا نسبت به حاکمیت بر اساس نظرسنجی‌های معتبر بین‌المللی اشاره و ابراز کرد: تبعیض و نژادپرستی عمیق، حجم گسترده تیراندازی شهری، رتبه نخست در جرم و جنایت، افزایش شدید مصرف مواد مخدر، جنسی‌سازی زن، فساد تهوع‌آور و بدهی 30 تریلیون دلاری، از جمله مشکلات امروز آمریکا هستند.

وی به ویژگی‌های جهان امروز بر اساس سخنان رهبر معظم انقلاب پرداخت و گفت: ایشان افول غرب، ظهور قدرت آسیا و جریان مقاومت را سه ویژگی دنیای کنونی برشمرده‌اند. جریان مقاومت یعنی ایران. البته به مشکلات کشورمان هم اشاره کرده‌اند و تاکید دارند فقر و فساد و تبعیض‌های موجود باید برطرف شوند.

برمهانی تصریح کرد: روش مقابله‌ای با جنگ شناختی از منظر رهبری، ایجاد سوال است نه اینکه صرفا در مقام پاسخگویی به سوالات و شبهات برآییم.

وی افزود: در اغتشاشات با پدیده‌هایی مواجه بودیم که تاکنون وجود نداشتند، این در واقع نخستین قائله فرهنگی در کشور به شمار می‌رود.

معاون سیمای رسانه ملی با بیان اینکه اینستاگرام، تلگرام و واتساپ به ترتیب بیشترین تاثیرگذاری را در افراد حاضر در اغتشاشات اخیر داشته‌اند گفت: تعداد قابل توجهی از بازداشت‌شدگان با خارج از کشور ارتباط داشته‌اند حتی تیپ‌شناسی آنها نشان می‌دهد نام بعضی از دختران از اسامی مذهبی به غیر مذهبی تغییر کرده است.

وی هویت‌سوزی و هویت‌سازی را دو هدف عمده دشمنان در جنگ شناختی دانست و خاطرنشان کرد: بیشتر بازداشت‌شدگان در گروه‌های فان، گیم، رپ و پورن عضو بوده‌اند، هدف لذت جویی حضور در کنار جنس مخالف در تجمعات را داشته اندو عمده آنها فاقد سابقه کیفری بوده ،  مرجعیت رسانه‌ای فاصله دارند و آگاهی سیاسی و ایدئولوژی هم ندارند.

برمهانی به دیگر ویژگی‌های بازداشت‌شدگان اغتشاشات اشاره و ابراز کرد: البته برخی از آنها از فاصله طبقاتی و تبعیض‌های موجود هم انتقاد دارند ولی اغلب به صورت کورکورانه از برخی چهره ها تبعیت می کنند.

وی در ادامه به کودتای سال 1299 با هدایت انگلیس و حضور جدی رضاخان پرداخت و افزود: در آن واقعه، اداره حاکمیت به دست بهاییان و ذخایر مملکت در اختیار صهیونیسم جهانی قرار گرفت، دقیقا نقطه مقابل تشیع و فرهنگ عاشورا که جمع‌های مذهبی مروج آن بودند، در ادامه هم دیدیم که سوگواری محرم و صفر ممنوع شد و حجاب را به زور از سر زنان ایرانی برداشتند تا به تدریج تشیع را زمین‌گیر کنند ولی امام خمینی(ره) جلوی این سیستم فاسد ایستاد بنابراین در طول 43 سال اخیر، دشمنان دوباره جنگ شناختی خود را برنامه‌ریزی کردند تا وضعیت را به همان دوران برگردانند.

برمهانی ادامه داد: 200 شبکه ماهواره‌ای فارسی‌زبان ضد نظام جمهوری اسلامی در حال حاضر مشغول کار هستند و جالب اینکه 9 مورد از آنها شبکه‌های مذهبی شیعه انگلیسی پنج شبکه وهابی، هفت شبکه مخصوص کودکان و نوجوانان و 14 شبکه هم تبشیری مسیحی هستند.

معاون سیمای رسانه ملی به بودجه 8 هزار میلیارد تومانی ایران اینترنشنال اشاره و اظهار کرد: این شبکه در حمایت 3 شبکه دیگر آرایش جنگی به خود گرفته.  این بودجه با بودجه اداره شبکه ها در ایران قابل مقایسه نیست . عربستان همچنان گاو شیرده غرب است چرا که شبکه های دیگر معاند بودجه های بسیار پایین تر از این رقم دارند . این شبکه ها در حال حاضر روی 17 ماهواره پخش می شوند.

برمهانی گفت: غرق‌سازی روایت با استفاده از تولید و توزیع حجم انبوه روایات دروغ غیر قابل راستی‌آزمایی، شگرد این شبکه‌هاست که می‌توان گفت هر یک از آنها تیری بر ذهن و روح مخاطب است.

معاون سیمای رسانه ملی ادامه داد: روزانه در اینستاگرام 390 هزار پست فارسی منتشر می‌شود که این رقم در مورد تلگرام یک میلیون و صد هزار پست است که 34 هزار مورد از آنها خبری هستند.

وی تصریح کرد: در این فضا کسی فرصت این را ندارد که بیندیشد کدام یک از این مطالب درست و کدام نادرست است.

برمهانی با بیان اینکه برای اعتصابات 25 تا 27 آبان، 170 هزار مطلب در فضای مجازی منتشر شده است گفت: این آماری است که با سیستم‌های هوشمند قابل شناسایی بوده و قطعا میزان آنها بیشتر است؛ به این ترتیب ما و فرزندان ما با هجمه‌ فراوانی روبرو هستیم که در راستای تقابل میان نظام سلطه و ایران منتشر می‌شوند.

معاون سیمای صدا و سیما به مطالب منتشر شده در مورد سالگرد وقایع آبان 98 هم اشاره و ابراز کرد: 98 هزار پست فقط در توئیتر منتشر شده که 5 و نیم میلیون بار لایک شده‌اند و تقریبا دو میلیون بار بازنشر هم صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: در تلگرام هم 42 هزار پست در هشت هزار و سیصد کانال با همین موضوع منتشر شده که جمع بازدید آنها به 87 میلیون بار می‌رسد.

برمهانی با بیان اینکه در مهرماه یعنی ماه نخست شروع اعتراضات، 300 میلیون هشتگ به نام «مهسا امینی» فقط در توئیتر به ثبت رسیده است گفت: در دیگر شبکه‌های اجتماعی هم این روند مشاهده می‌شود.

وی افزود: در جنگ شناختی، نیروی مهاجم بدون استفاده از زور و اجبار آشکار، جامعه را به تسلط خود در می‌آورد زیرا از ابزارهایی همچون ایجاد گسست عاطفی بین مردم، نخبگان و حاکمیت استفاده می‌کند و در نهایت سرمایه اجتماعی را رو به زوال می‌برد.

برمهانی با بیان اینکه ارتقای هوش اجتماعی و آگاه کردن جامعه را مهمترین سپر دفاعی در برابر جنگ شناختی و خنثی کردن آن دانست و تصریح کرد: تیک تاک یک شبکه اجتماعی چینی و پرطرفدار در آمریکاست که چندی قبل دولت ایالات متحده از مالکان چینی آن خواست دفتر مرکزی خود را در آمریکا تعطیل کند، از آن طرف چین به آمریکا هشدار داد اگر اینترنت ماهواره ای استارلینک بخواهند در این کشور سرویسی ارائه دهند با موشک آنها را هدف قرار می‌دهد و شرکت استارلینک هم این کار را انجام نداد، در واقع همه کشورها به شدت مراقب هستند که بازنده جنگ شناختی نباشند.

معاون سیمای رسانه ملی به بیانیه دو شب قبل FBI اشاره و ابراز کرد: در این بیانیه آمده است که تیک تاک موجب اختلال در آگاهی مردم آمریکا شده آن هم در حالیکه این شبکه اجتماعی تمام قوانین آمریکا را رعایت می‌کند ولی باز هم دولت آمریکا وجود آن را بر نمی‌تابد.

وی افزود: آسیب‌های جنگ شناختی هیچ دردی ندارند و در حقیقت نیروهای خودی در حال پیوستن به تیم دشمن هستند و مسئله آنقدر جدی است که حتی ممکن است از ترکش‌هایی که به ما اصابت می‌کند ابراز رضایت کنیم زیرا دیگر افکارمان دست خودمان نیست.

برمهانی با بیان اینکه هنرمندان  میانسال و حتی جا افتاده که زمانی در آثار دفاع مقدس هم ایفای نقش کرده بودند هم در بین آسیب‌دیدگان جنگ شناختی دیده می‌شوند گفت: اینها لزوما افراد بدی نیستند ولی عادت کرده‌اند درگیر احساسات باشند و کسی آنها را هدایت و در واقع کارگردانی کند بنابراین زودتر از دیگران تحت تاثیر جنگ شناختی قرار می‌گیرند و چون یک اکانت اینستاگرامی با دو میلیون فالوئر هم دارند به سرعت دیگران را هم تحت تاثیر قرار می‌دهند.

وی با بیان اینکه جنگ شناختی می‌تواند چند دهه طول بکشد خاطرنشان کرد:  مطمئن باشیم دشمنان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی کار خود را در این زمینه شروع کردند تا امروز به این نقطه برسند و بارها در سال‌های 88 و 98 و بزنگاه‌های مختلف طرح و نقشه خود را آزمایش کرده بودند.این جنگ تمامی ندارا و ادامه خواهد داشت.

معاون سیمای رسانه ملی افزود: با این حال و به فرموده رهبر معظم انقلاب، بی شک این توطئه دشمنان هم شکست می‌خورد و این اغتشاشات جمع خواهد شد.

وی با اشاره به سخنان 14 خرداد 98 رهبر معظم انقلاب عنوان کرد: ایشان در آن سال هم در مورد جنگ شناختی هشدار داده بودند و تاکیداتی داشتند تا گرفتار نقشه دشمنان نشویم.

برمهانی ادامه داد: دشمنان دوست دارند تنها مردم ایران باشند و یک رسانه که آن هم رسانه خودشان است.به همین دلیل هشتگ‌های «قاسم سلیمانی» و «شاهچراغ» را محدود یا حذف می‌کنند تا فقط حرف خودشان شنیده شود.

وی، بی اعتماد کردن مردم ایران به مرجعیت رسانه‌ای صدا و سیما را از دیگر بخش‌های جنگ شناختی دشمنان دانست و افزود: علیرغم توفیقات محدودی که دشمن داشته، این اتفاق تا بحال نیفتاده و همچنان رسانه ملی مرجع اصلی اغلب مردم است.

معاون سیمای صدا و سیما گفت: وظایف مهمی در این جنگ شناختی بر عهده همه ما گذاشته شده است و در وهله نخست باید بدانیم این نبرد، مویرگی و نفر به نفر است و اگر می‌خواهیم تقابل درستی داشته باشیم باید نفر به نفر عملیات خود را سازماندهی کنیم و بر اساس مطالبه رهبر معظم انقلاب، جهاد تبیین را سرلوحه کارمان قرار دهیم.

وی ادامه داد: حدود 3700 چهره در اصناف سینمایی حضور دارند که از مجموع همه آنها، یکصد تا یکصد و پنجاه نفر پست اعتراضی گذاشته و اعلام انصراف از حضور در سینما و رسانه ملی کرده‌اند و نکته اساسی اینکه از بین آنها هم حدود 20 تا 30 نفر تاثیرگذار هستند ولی این را هم بدانیم که آنها تحت فشار قرار دارند.

برمهانی به گفته یکی از بازیگران ایرانی اشاره کرد و گفت: او عنوان کرده که من امام حسینی هستم وگرنه من هم تابحال تغییر کرده بودم زیرا فشار زیادی هم روی خودمان هم خانواده‌مان وجود دارد وگرنه بسیاری از چهره‌ها دل در گرو همین نظام و دستگاه ابا عبدالله دارند.

معاون سیمای رسانه ملی از گفت‌وگو با سلبریتی‌ها در مجموعه صدا و سیما خبر داد و افزود: خود من و مدیران شبکه‌های تلویزیونی و حتی مدیران گروه‌های برنامه‌ساز با بسیاری از این افراد تماس گرفتیم و صحبت کردیم و تاثیرگذار هم بود، به طوری که بعد از آن متوجه جایگاه و نسبت خود و کشورشان با جهان پیرامون با خودشان را نیز درک کردند.

وی به نظریه «مارپیچ سکوت» اشاره و ابراز کرد: در جنگ شناختی باید مراقب باشیم میان ما و دیگران دو قطبی ایجاد نشود اما با بعضی شعارهای تقابلی بدون هیچگونه توهین، می‌توان شعارهای هنجارشکن را کاهش داد؛ در جهاد تبیین باید مارپیچ سکوت را شکست و حقیقت را یادآوری کرد.

برمهانی ادامه داد: قرار نیست همه افراد را حزب‌اللهی کنیم ولی باید حقیقت را هم بگوییم که دعوا بر سر قدرت ایران است، چرا که ایران در نقطه‌ای قرار گرفته که هراس به دل دشمنان افکنده و به فرموده رهبر معظم انقلاب، آمریکا احساس رقابت با ایران می‌کند.

معاون سیمای سازمان صدا و سیما خاطرنشان کرد: مسئله اصلی این است که هنوز نگاه بین‌المللی به جایگاه و قدرت خود نداریم در حالیکه اگر نسبت خودمان را با دنیا درک کنیم، بسیاری از مسائلمان حل می شود.

وی به شیوع کرونا اشاره و ابراز کرد: وقتی ویروس در ایران شیوع پیدا کرد، همه عصبانی بودند و تلقی عمومی این بود که هواپیمایی ماهان بی مسئولیت و مسئولان بی کفایت، بیماری را از ووهان به قم آوردند ولی به محض اینکه مردم ایران نسبت خود را با دنیا و نسبت دنیا را با خود پس از آن در گذشتگان کرونا بیشتر هم شد اما مردم آرام بودند چون می دانستند کجا هستند . مشاهده کردند به آرامش رسیدند؛ این مسئله باید الگویی برای دیگر موضوعات هم باشد.

برمهانی تصریح کرد: در جنگ شناختی سعی می‌کنند من و شما را از هر چیزی عصبانی کنند، زمانی از ویروس و زمانی هم از معیشت و اقتصاد البته موضوع اقتصاد و تنگناهای معیشتی مردم موضوع مهم و اساسی ات.

معاون رسانه ملی با اشاره به نظرسنجی‌های صورت گرفته توسط صدا و سیما عنوان کرد: بسیاری از مردم عقیده دارند زمینه اعتراضات امروز هم معیشت و همچنین مشاهده فساد در بعضی بخش‌هاست.

وی عدم تبیین صحیح و بازنده شدن در جنگ شناختی را عامل «هک مغزی» دانست و گفت: جهاد تبیین آنتی ویروس جنگ شناختی است و رهبر معظم انقلاب هم این مسئله را مورد تاکید قرار داده‌اند و فرموده‌اند امروز انبوهی از رسانه‌ها با هزاران متخصص هنر، رسانه و علوم ارتباطات با پشتیبانی عظیم امنیتی در کار هستند تا افکار را برگردانند و ایمان و باورها را تخریب کنند، این یک حرکت شیطانی است و باید از خودمان سوال کنیم در این جنگ بی امان که بین حق و باطل و روایت دروغ و حقیقت، کجای جبهه حضور داریم؟

برمهانی با بیان اینکه در جنگ شناختی، موضوعی را خوب جلوه می‌دهند که همواره در نظر مردمان این مرز و بوم ناپسنده بوده است عنوان کرد: برهنگی و روابط نامشروع، حتی قبل از اسلام در ایران مذموم بوده ولی در جنگ شناختی آنها را مثبت جلوه می‌دهند و کشورهای غربی که درگیر این فسادها هستند به عنوان جامعه آرمانی معرفی می‌شوند و به این ترتیب نوجوان ایرانی احساس عقب‌ماندگی می‌کند.

معاون سیمای صدا و سیما با اشاره به انجام ترورهای کور و گسترده توسط منافقین در سال‌های نخست بعد از پیروزی انقلاب و به شهادت رساندن 17 هزار نفر از مردم ایران گفت: با این حال بعد از سال‌ها صبر و در یک فرآیند 20 ساله، جمهوری اسلامی را متهم کرده‌اند که چرا انسان‌های بیگناه را اعدام کرده است.این اثر جنگ شناختی است. اینهاقربانیان این جنگ هستند.

وی تصریح کرد: همه اینها به بهانه این است که ما واقعیت‌ها را نبینیم و متوجه نشویم که سالی هزار نفر توسط پلیس آمریکا کشته می‌شوند، یا اینکه در این کشور 500 هزار نفر بی خانمان زندگی می‌کنند، نفهمیم که ایران نهمین کشور در دنیا از نظر تعداد کتاب‌های منتشر شده در طول یک سال است، متوجه نشویم که رتبه هفتم رشد امید به زندگی در اختیار ایران است، نفهمیم که ایران جزو 20 کشور با پایین‌ترین میزان خودکشی در سطح جهان است.

وی به رتبه ششم ایران در فناوری نانو و جزو 11 کشور دارای تکنولوژی فضایی اشاره کرد و گفت: در عین حال رسانه‌های جهانی نمی‌خواهند کسی حتی در داخل ایران این موضوعات را بداند به همین دلیل مباحث دیگری را پیش روی ما می‌گذارند.

برمهانی با بیان اینکه در جنگ شناختی به دنبال این هستند که مردم ایران گمان کنند همه دنیا آرام است و مشکلات فقط برای ایران است افزود: رسانه ملی در دوران شیوع کرونا، تلاش کرد جایگاه ایران را از نظر شیوع و تعداد بیماران و جانباختگان به درستی نشان دهد تا آرامش را به جامعه برگرداند.

معاون سیمای رسانه ملی ادامه داد: دشمنان به دنبال این هستند که مردم ایران از زندگی در نظام جمهوری اسلامی و سیستم حاکمیتی ولایی راضی نباشند.

وی با اشاره به ایجاد ناهماهنگی در ذهن مخاطب در قالب جنگ شناختی گفت: وقتی بین باور و رفتار، ناهمسانی به وجود بیاید، سه اتفاق می‌افتد، یا رفتار باید تغییر کند، یا توجیه شود یا نگرش عوض شود تا هماهنگی به حداقل برسد و اینجاست که افکار عمومی تغییر می‌کند.

برمهانی افزود: 300 میلیون توئیت در طول 45 روز با هشتگ مهسا امینی منتشر می‌شود و تاثیر خود را روی افراد می‌گذارد حتی اگر رسانه‌ای و به شیوه‌های دشمنان آگاه باشیم؛ به این ترتیب برخی به این باور می‌رسند که ایران غیر عادی و راه حل، تغییر حاکمیت است.

معاون سیمای رسانه ملی با اشاره به عملکرد صدا و سیما در بحران اخیر گفت: در 45 روز نخست، روزانه 10 ساعت برنامه با همین موضوع تولید شد که این  غیر از پوشش زنده راهپیمایی همه تجمعات ،مراسم ها و تشییع پیکر شهدا است.

وی افزود: در یکی از شبکه‌های غیر اصلی، کمپینی با محوریت نقاشی برای شهدای حادثه تروریستی حرم شاهچراغ(ع) راه انداختیم که در عرض چند روز، 50 هزار نقاشی به شبکه رسید.این نمونه ها نشاندهنده مرجعیت  رسانه ملی است.

برمهانی تصریح کرد: واقعیت این است که در جنگ شناختی امروز، بسیاری از مخاطبان اصلا رسانه ملی را نمی بینند بنابراین کاری که می‌توانیم انجام دهیم این است که چشم در چشم و نفر به نفر با آنها گفت‌وگو کنیم و جبهه انقلاب را از مارپیچ سکوت خارج کنیم.

معاون سیمای سازمان صدا و سیما در پایان در واكنش به اضافه شدن نامش در فهرست تحریم وزارت خزانه‌دارى آمریکا گفت: این اقدام موجب افتخار است و چه شرفی بالاتر از این که اسم بنده در فهرست دشمنی مثل آمریکا قرار بگیرد.

وی خاطرنشان کرد:حدود 20 سال در بخش بین‌الملل رسانه فعالیت کرده‌ام و صدور انقلاب، طی این مدت تقریبا هر ماه سفری به خارج از کشور داشتم؛ در تمام این سال‌ها برنامه‌ها و اقداماتم در راستای مبارزه با نظام سلطه، نقد غرب و همسویی با جبهه مقاومت بوده و این سوال همیشه در ذهنم وجود داشت که چرا با واکنشی از سوی دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی به خصوص آمریکا مواجه نشده‌ام اما این خبر مایه خوشحالی ام شد چرا که فهمیدم دشمن از فعالیت ها یم رضایت ندارد.  

معاون سیمای رسانه ملی اضافه کرد: معتقدم عملکرد ما باید به گونه‌ای باشد که دشمن را در این حد عصبانى كند که همچون حاج قاسم جز به تکه تکه کردنمان راضی نشود، حالا این  تحریم ها  در مقابل افتخار شهادت اکه صلا قابل مقایسه نیست . اما با این بضاعت اندک هم خوشحالم که نامم در فهرست تحریم‌های دشیطان بزرگ قرار گرفت.

گفتنی است چندی پیش وزارت خزانه‌داری آمریکا در اقدامی 6 نفر از مديران ارشد و کارمندان صداوسیما را تحریم کرد.

افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.