نظم نوین مهدوی، مصاحبه وطن امروز با استاد موسوی مطلق

 پنج شنبه ۲۶ اسفند 1400
کد خبر: 15116

 

نظم نوین مهدوی

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعباس موسوی‌مطلق:

رهبر معظم انقلاب بارها عصر کنونی را عصر عبور از یک پیچ تاریخی دانسته‌اند؛ به تعبیر آقا، امروز مسیر تاریخ، مسیر ظلم است؛ مسیر سلطه‌گری و سلطه‌پذیری است؛ یک عده در دنیا سلطه‌گرند، یک عده سلطه‌پذیرند.

انقلاب اسلامی ثابت کرد مسیر باطل دنیا را می‌شود عوض کرد؛ امروز دنیا نیز همچون انقلاب اسلامی به سمت بیداری و ‌مبارزه با ظلم و زورگویی و دیکتاتوری قرار گرفته است. چهره واقعی و خبیث استکبار و صهیونیست روزبه‌روز در حال بروز و ظهور است. علاقمندی مردم جهان به اسلام و‌گرایش آنان به مکتب اهل‌بیت علیهم‌السلام به وضوح در دنیا مشاهده می‌شود. آمار انتخاب دین اسلام نشانگر این حقیقت است.
اگر جهان از این پیچ تاریخی بدرستی عبور کند موج عدالت‌خواهی و لبیک به شعارهای مهدوی پدیدار خواهد شد.
حضرت مهدی به دنبال نظم نوین جهانی بر اساس عقلانیت است، به دنبال رفع فقر مطلق، آرامش و آسایش مردم جهت رسیدن به کمالات والا و بالای الهی است و مردم جهان در حال درک این موضوع هستند که آخر این پیچ تاریخی نیاز به منجی برای عموم حاصل می‌شود و امکان اصلاح دنیا برای مردم جهان دور از ذهن نیست. علت اصلی دشمنی با جمهوری اسلامی همین است که دشمنان می‌دانند این انقلاب در مسیر مصلح جهان مهدی موعود عجل‌الله تعالی فرجه‌الشریف قرار گرفته است.
در عالم ۲ ‌نوع وعده داریم؛ وعده‌های الهی که دارای مبنا، حقیقت و بر اساس قدرت و بی‌نیازی است و حتما محقق می‌شود، و وعده‌های شیطانی که بی‌مبنا و پوچ و بر اساس قدرت‌های کاذب و از سر ضعف است که هیچگاه محقق نشده و ‌نمی‌شود.  سردمداران غرب و استکبار جهانی به هیچ وعده‌ای تاکنون عمل نکرده و ‌نخواهند کرد.  جنگ روسیه و اوکراین حقیقت اعتماد به سلطه‌گران را به نمایش گذاشت.
مقدمه‌سازی ظهور، یک مصداقش تبیین حقیقی و واقعی اتفاقات عالم است و امروز، از جمله آنان تحلیل همین جنگ و ‌اتفاقات مشابه است. جنگ اوکراین و روسیه نشانه نصرت الهی برای افشای چهره حقیقی آمریکا و همدستانش بود.
برای آنان مهم منافع خودشان است نه مردم، لذا فرق نمی‌کند جنگ در کجا و با چه ملتی باشد، اگرچه خشم‌شان به اسلام و تشیع ریشه‌ای کهن و عمیق دارد. انتظار واقعی یعنی «ان تقوموا لله مثنی و فرادا» انتظار یعنی قیام و ایستادن؛ انتظار یعنی حرکت چرا که سکون مرگ است و حرکت حیات است؛ انتظار یعنی امید جامعه‌ای که منتظر است، امیدوار است. جامعه ناامید نمی‌تواند منتظر باشد. اینکه امروز مهم‌ترین دغدغه دشمن ایجاد ناامیدی است به همین جهت است که نمی‌خواهد جامعه ما جامعه‌ای باشد که منتظر مصلح باشد.  جامعه منتظر جامعه عدالتخواه است ولکن عدالت‌خواهی اگر از مدار تقوا و ارزش‌های اخلاقی خارج شود ضد عدالت است. امروزه گاهی مشاهده می‌شود به اسم عدالت‌خواهی و آزادی‌خواهی رسما در زمین دشمن بازی می‌شود.  و ‌نکته مهم دیگر این است که جامعه منتظر جامعه‌ای است که عقل و عاطفه چونان ۲ بال پرواز در اندیشه مردم جای گرفته باشد، محبت به امام منتظران جامعه را اصلاح می‌کند و حرکت به سمت ظهور را سرعت می‌بخشد.

منبع

افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.