مراسم بزرگداشت سی و هشتمین سالگرد عروج آسمانی موحد کبیر و عارف عظیم‌الشان حاج سیدهاشم موسوی حداد

 5 اردیبهشت‌ 1400
کد خبر: 14604

مراسم بزرگداشت سی و هشتمین سالگرد عروج آسمانی موحد کبیر و عارف عظیم‌الشان حاج سیدهاشم موسوی حداد روز 5 اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود.
به گزارش خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس، مراسم بزرگداشت سی و هشتمین سالگرد عروج آسمانی موحد کبیر و عارف عظیم‌الشان حاج سیدهاشم موسوی حداد روز 5 اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود.
این مراسم با حضور و سخنرانی اسماعیل منصوری لاریجانی، آیت‌الله محمدصالح کمیلی و حجت‌الاسلام سیدعباس موسوی مطلق و مرثیه‌خوانی سیدمجید بنی‌فاطمه در حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی برگزار می‌شود.
در این مراسم که روز یکشنبه 5 اردیبهشت‌ماه از ساعت 17 برگزار خواهد شد، بناست از کتاب «حداد در آینه حداد» نیز رونمایی شود.
این مراسم به دلیل شرایط کرونایی با حضور محدود جمعیت برگزار می شود و بناست به صورت زنده از صفحات اینستاگرام komeily.ir  و markaztohid.ir پخش زنده شود.
سیدهاشم موسوى حداد، عارف شیعى قرن چهاردهم و از شاگردان سیدعلی قاضی بود. او در کربلا و نجف به تحصیل علم پرداخت.
از حداد، نوشته‌‏ای جز چند نامه باقی نمانده و نظریات و حالاتش در کتاب روح مجرد -نوشته شاگردش سید علامه محمدحسین حسینی طهرانی- بیان شده است. حداد از راه نعل‌‏بندی گذران زندگی می‌کرد. ذکر غالب او یا صاحب الزمان بود، او به اشعار فارسى شمس‌ مغربى، حافظ و مولوى و به اشعار شاعران غرب چون ابن فارض علاقه فراوان داشت.
ملاقات مرحوم شهید مطهری با این عارف بزرگ‌ بسیار درس آموز است

حداد در ۱۲ رمضان ۱۴۰۴ق/ ۲۱ خرداد ۱۳۶۳ش. در کربلا وفات یافت و در وادی‌الصفا کربلا به خاک سپرده ‏شد.

افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.