تاملی در قضییه ی مرحوم کربلایی کاظم ساروقی

کربلایی کاظم ساروقی
کد خبر: 14448
photo166.jpg

 

بسم الله الرحمن الرحیم

✔معروف است که کربلائی کاظم ساروقی پس از تشرف محضر امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف حافظ قرآن گشته است، در حالی که دلیلی بر تشرف نیست بلکه تشرف به محضر روح مطهر امام زاده و یا یکی از رجال الغیب بوده است.
✔دلیل این فیض و توجه، اهمیت او به پرداخت زکات بوده است ،طریق او طریق حلال خوری و انجام فرائض بوده و همین امر سبب دریافت این فیض بوده است.
✔و اما نکته ی مهم این است که ایشان نور متن قرآن را تشخیص می داده است به این نحو که کتاب عربی را مقابل او که قرار می دادند او فقط ایات قرآن را از نور آن  تشخیص می داده، تا اینجای مطلب مشکلی نیست ، مشکل اینجاست که ایشان چون آن عنایت و توجه ، توجه کاملی نبوده نور روایات و کلمات را تشخیص نمی داده است در حالی که در زیارت جامعه کبیره امده : کلامکم نور. بلکه حقیقت اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام نور است، بعضی از بزرگان اهل سنت به واسطه همین نور شیعه شدند از آن جمله : عبدالمعنم حسن سودانی که در همین زمینه کتابی دارد تحت عنوان : به نور فاطمه علیها السلام  اهتدیت.
و اما جواب این مشکل این است قرآن یک ظاهر دارد و یک باطن, ظاهر ، و مرحوم کربلایی کاظم باطن,ظاهر قرآن را می دیده است، و اما قرآن باطنی هم دارد و باطن باطنی هم دارد، و آنکه به باطن برسد همان نور را در روایات صحیحه و کلمات صادر شده و بلکه متعلقات به اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام را مشاهده می نماید.
✔مرحوم کربلائی کاظم چون علم و سواد نداشته این توجه اینچنین بروز و ظهور پیدا کرده است ولکن اگر این توجه به یک عالم می شد قطعا او به باطن قرآن و مغز راه پیدا می کرد نظیر مرحوم علامه طباطبایی.

____________________________________________________

یادداشت های حجت الاسلام سیدعباس موسوی مطلق

افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.