ملاقات حجت الاسلام موسوی مطلق با حجه الاسلام والمسلمین سید ناصر حسینی میبدی

بعضی از مطالب مطرح شده از ناحیه ی ایشان در این جلسه را خدمت دوستان عزیز تقدیم می کنم:
کد خبر: 14237

بسم الله الرحمن الرحیم
امروز ۱۶شهریور ۹۹مصادف با ۱۷محرم ۱۴۴۲ در ارض اقدس مشهد ساعتی را با فاضل ارجمند سالک الی الله جناب حجه الاسلام والمسلمین سید ناصر حسینی میبدی سپری نمودم.
بعضی از مطالب مطرح شده از ناحیه ی ایشان در این جلسه را خدمت دوستان عزیز تقدیم می کنم:
✔مرحوم ایت الله کشمیری برای دریافت حاجات مهمه دستورالعمل ذکر یا حی یاقیوم را به عدد ۷۰۰مرتبه بعد از نماز صبح یک اربعین توصیه می نمودند.
✔مرحوم ایت الله شیخ حسین اصیلی کاشانی در اوائل طلبگی واسطه ی آشنائی ما با مرحوم آیت الله العظمی بهجت شدند،مرحوم اصیلی به ما توصیه کرد که اگر این چند کتاب را خواندی طلبه ی خوبی هستی و روی این آثار بسیار تاکید می کرد:
معراج السعاده؛
مجمع البیان؛
اطیب البیان.
✔مرحوم ایت الله العظمی بهجت بیشترین توصیه هایش این چند مورد بود:
نماز اول وقت؛
ترک گناه؛
انجام آنچه می دانید؛
توسل؛
و در اذکار هم ذکر صلوات،
✔مرحوم ایت الله کشمیری ذکر یونسیه را برای رشد سالک توصیه می نمود و برای استعدادهای مختلف عدد های مختلفی در سجده تجویز میفرمود و ان اعداد عبارت بودند از:
۱۴،۴۰،۱۱۰،۴۰۰،۱۰۰۱
✔مرحوم ایت الله اصیلی در ایام مجردی دچار وسواس شده بود، مرحوم آیت الله شهید مدنی دستور و توصیه ی به ازدواج نموده بودند و به ایشان گفته بود وقتی مردی را در بیرون با همسرش می بینی آیا در مخیله ات نمی آید ای کاش شما هم زن داشته باشی ؟
به همین مقدار هم برای شما ضرر دارد، به فضل خدا همان ایام ایشان با دختر ایت الله حاج آقا باقر میبدی کرمانشاهی ازدواج کردند.
✔یکی از بزرگان فرموده بود: در نماز و روزه استیجاری اکثر ثواب به کسی می رسد که برای رفع تکلیف میت این اعمال را انجام می دهد.
✔مخالفان عرفان و فلسفه متاسفانه ناسزا و فحش و نسبت های کفر و امثالهم به بزرگان میدهند در حالیکه ما و بزرگان این علوم هیچگاه به آنان جسارتی روا داشته نشده و ابدا این گونه جسارات خلاف اخلاق و راه عرفان اهل بیت علیهم السلام است، مرحوم امام خمینی، مرحوم علامه طباطبائی و آیت الله العظمی بهجت و آیت الله کشمیری که بسیار عالم وارسته ای بود از بزرگان این طائفه در دوران معاصر بودند.
✔مرحوم علامه طباطبائی در حق ایت الله سید عزالدین زنجانی فرموده بودند با وجود ایشان مطالب هدر نمی رود.
آیت الله زنجانی هم در فقه بسیار متبحر بود هم در فلسفه و عرفان قوی بود در اینجا برای بعضی اساتید دانشگاه خصوصی مثنوی هم تدریس می کرد.
✔مرحوم ایت الله اصیلی کاشانی علاوه بر مراتب علمی و معنوی در جریان انقلاب هم از اول با حضرت امام بودند و در همان ایام که امام را دستگیر کردند ایشان و تعدادی دیگر از علما را هم دستگیر کردند، مرحوم آیت الله قرهی که در بیت امام بودند میگفتند و وقتی ما را دستگیر کردند این آقای اصیلی بود که به ما دلداری میداد.
.....
سیدعباس موسوی مطلق
مشهد مقدس ۱۶شهریور۱۳۹۹
مصادف با ۱۷محرم۱۴۴۲

افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.