خبرگزار ایرنا از قول حجت الاسلام موسوی مطلق: برای استفاده بیشتر از ماه محرم دو کار را انجام بدهیم

ایرنا- یک استاد اخلاق گفت: برای استفاده بیشتر از ماه محرم دو کار را انجام بدهیم. اول این که آثار سیدالشهدا (ع) را دوست بداریم و دیگر این که محبوب امام حسین (ع) را محبوب خود بدانیم.
کد خبر: 14188

محبوب سیدالشهدا (ع) را دوست داشته باشیم

تهران- ایرنا- یک استاد اخلاق گفت: برای استفاده بیشتر از ماه محرم دو کار را انجام بدهیم. اول این که آثار سیدالشهدا (ع) را دوست بداریم و دیگر این که محبوب امام حسین (ع) را محبوب خود بدانیم.

حجت الاسلام سیدعباس موسوی مطلق روز چهارشنبه به خبرنگار معارف ایرنا گفت: قانون محبت این است که هر چه را دوست داشته باشی باید لوازمات و آثار آن را نیز دوست داشته باشی که این موضوع یک قانون فلسفی است. بنابر این مجالس امام حسین (ع) از آثار آن بزرگوار است و روضه خوان و خادم مجالس سیدالشهدا نیز از آثار آن حضرت است.

موسوی مطلق افزود: بنابر این اگر کسی با شما مشکلی دارد ولی می دانید که او با امام حسین (ع) دوست است نباید به او بی احترامی کنید بلکه باید او را دوست داشته باشید. چون در زیارت عاشورا می گوییم انی سلم لمن سالمکم یعنی من با کسی دوست هستم که او با شما دوست است. 

وی اضافه کرد: اگر دوستان سیدالشهدا (ع) و سایر آثار حضرت را دوست نداشته باشید باید به دوستی خودتان شک کنید. چون آن دوستی شما واقعی نیست بلکه کمبودی دارید و به دنبال آن نیاز هستید و در واقع این مساله ربطی به محبت خالص ندارد.

موسوی مطلق درباره دوست داشتن محبوب سیدالشهدا (ع) گفت: امام حسین (ع) یاران خود را دوست داشت و ما باید بدانیم آنان چه ویژگی های داشتند که امام آنان را دوست داشت و ما آن ویژگی ها را در خود پیاده کنیم.

وی با اشاره به روایتی گفت: امام حسین (ع) شب عاشورا فرمود «من نماز، تلاوت قرآن و زیاد دعا کردن و استغفار را بسیار دوست دارم».

این استاد اخلاق با اشاره به شیوع ویروس کرونا و صدور دستورالعمل های ماه محرم از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: امسال با رعایت پروتکل ها عزاداری فوق العاده ای برقرار خواهد شد، چون اراده خدا بر فراگیر شدن و اقامه عزای امام حسین (ع) است. اگر سال های قبل هم روضه خانگی نداشته اید امسال روضه خانگی بگیرید حتی اگر یک روضه خوان بیاید و فقط برای خانواده خودتان روضه بخواند.

وی تاکید کرد: در این شرایط و در همه شرایط ما مطیع رهبر انقلاب هستیم و اکنون نیز که رهبر معظم انقلاب دستورات ستاد مبارزه با کرونا را لازم الاجرا دانسته اند، بر همه ما واجب است که این دستورات را رعایت کنیم و در زمان غیبت باید به اطاعت پذیری عادت کنیم.

افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.