ملاقات استاد موسوی مطلق با آیت الله حاج سید جواد مدرسی یزدی

آیت الله حاج سید جواد مدرسی یزدی
کد خبر: 14049
پایگاه رسمی حجت الاسلام موسوی مطلق

از جمله بزرگانی که در سال 1381 در یزد ملاقات کردم، عالم عامل، زاهد وارسته حضرت آیت الله حاج سید جواد مدرسی یزدی قدس الله سره بود، بسیار خوش اخلاق و با محبت برخورد کرد وقتی فهمید اهل لرستان هستم، فرمود:
هم ولایتی شما مرحوم آیت الله کمالوند خرم آبادی از اساتید ما بود و خیلی حق به گردن ما داشت در فقه و اخلاق بسیار فوق‌العاده بود، از یکی دیگر از اساتیدش یعنی مرحوم آیت الله بهاءالدینی ذکر خیر به میان آمد و مرحوم بهاءالدینی را مرد میدان علم و عمل می دانست، او به معنای واقعی کلمه یک متفکر بود.
از او درخواست نصیحت کردم فرمود:
برای یک عالم واجب است مردمی باشد، در کنار مردم باشد، با مردم باشد، در مشکلات مادی و معنوی به مردم کمک کند، مردم در انقلاب دین را یاری کردند، متولیان دین هم باید مردم را یاری کنند.
فرمود: فکر نمی کنم کاری با شرافت تر و بهتر از تبلیغ و تربیت و هدایت مردم به سمت خدا باشد. ارزش تبلیغ دین را پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله و سلم می داند که به امیرالمومنین فرمود:
اگر در این سفر یک نفر به دست تو هدایت شود بهتر است از آن چه خورشید بر او می تابد.
فرمودند:
امر به معروف و نهی از منکر وظیفه اصلی روحانیت است با زبان و عمل باید این کار را انجام داد، ساده زیستی و در خانه‌ی عالم باز بودن یکی از شیوه های امر به معروف است.
فرمودند:
مردم در مسجد رشد می کنند و تربیت می شوند، نباید مساجد از محوریت بیفتد، توسل به امام زمان و سیدالشهدا و همه‌ی جلسات بهتر است در مسجد باشد.
__________________________________________________
یادداشت های استاد حجت الاسلام سیدعباس موسوی مطلق

افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
هم رسانی