حجت الاسلام موسوی مطلق در گفت و گو با وارث: عدالت از مهمترین اثار بعثت محسوب می شود

کد خبر: 14011
پایگاه رسمی حجت الاسلام موسوی مطلق

وارث:  یکی از سخنرانان برجسته کشورمان گفت: عدالت از مهمترین اثار بعثت محسوب می شود که هم در قرآن به این مطلب اشاره  شده است و هم امیرالمومنین در نهج البلاغه بر این خصوص تاکید فراوان داشتند. 
حجت الاسلام والمسلمین “سیدعباس موسوی مطلق” یکی از سخنرانان برجسته کشورمان در گفت و گو با وارث ضمن تبریک به مناسبت مبعث حضرت رسول اکرم(ص) و با ابراز این نکته که مهمترین فلسفه ى بعثت انبیاء هدایت بشر به سمت خدا بوده است، اظهار کرد: ما همه از خدا بوده ایم انالله ،انبیا امدند برای هدایت به انا الیه راجعون .
وی با اشاره به فرمایش خداوند در قرآن کریم مبنی براینکه”فطرت الله الذی فطر الناس علیها لا تبدیل” افزود: این یک حقیقت إنکار ناپذیر است که : “کل مولود یولد علی الفطره” . بعثت رسول اکرم(ص) در واقع انقلاب اساسی پیامبر (ص) بود. هدف از آمدن ائمه بیدار کردن فطرت انسان ها است و این یک حقیقت انکار ناپذیر است.
حجت الاسلام موسوی مطلق در ادامه داد:  بعث رسول مکرم اسلام که بهتر است بگوییم انقلاب اساسی پیامبر، در واقع انقلاب علم بود که با خواندن و تعلیم اغاز شد.
وی با ابراز این نکته که پیامبر(ص) امدند تا کتاب الهی تلاوت شود و ارتباطی از طریق کتاب خدا با خالق متعال وحکیم  برقرار گردد، خاطرنشان کرد: پیامبر(ص) مبعوث شدند تااختلافات طبقاتى دوران های قبل را از بین ببرند، یک نمونه از این اختلافات تقسیم بندی حق تحصیل در دوران انوشیروان بود. 
حجت الاسلام موسوی مطلق در ادامه افزود: یکی دیگر از دلایل بعثت رسول اکرد(ص) رستگاری انسان ها و تمام کردن مکارم اخلاق بود. 
وی  با اشاره به این جمله “بعثت لاتمم مکارم الاخلاق” ادامه داد:  از این بیان شریف ما این طور نتیجه میگیریم که  برای متخلق شدن مردم به اخلاق، حکومت نیاز است و باید تحت إشراف حاکم الهی مردم اخلاق را طى کنند. اخلاق فقط به معنای روی خوش نشان دادن نیست بلکه اخلاق سواری ندادن به ابلیس است.
وی گفت: موضوعاتی مثل مسواک زدن و یا رعایت بهداشت که از کوچکترین مسائل امروز زندگی همه انسان ها به حساب می آید، از جمله مواردی است که درراستای اخلاق اسلامی شکل گرفته است.
حجت الاسلام موسوی مطلق  در ادامه ابراز کرد: قتل و غارت خلاف اخلاق است که امروز مصداقی از قتل و غارت و فساد ربا است که متاسفانه در جوامع امروزی به وفور دیده میشود و لشگر خدا را که همان بندگان هستند، را نابود می کند .
وی با اشاره به آیه ای از قرآن کریم مبنی بر اینکه ” لقد ارسلنا رسلنا بالبینات و انزلنا معهم الکتاب والمیزان لیقوم الناس بالقسط “عدالت را از مهمترین اثار بعثت دانست و خاطر نشان کرد: در این خصوص هم خداوند در قرآن و هم امیرالمومنین(ع) در نهج البلاغه موضوع زیادی را مطرح کرده اند.
حجت الاسلام موسوی مطلق  احیای توحید و دعوت به خدا را نیز از جمله برکات بعثت برشمرد و گفت: از مهمترین  سیاست های  پیامبر بعد از رسالت محبت و اخلاق بود که بوسیله آن توانست قلوب را تصرف کند. سیاست رسول الله (ص) دفاع از مستضعفان، سرمایه گذاری روى جوانان و نوجوانان، تقویت بنیه دفاعی اسلام، مبارزه شدید با خرافات، انحرافات در جامعه ، برخورد شدید با کافران،ارسال مبلغین جهت تبلیغ اسلام و تبین جایگاه ولایت و خلافت اهل بیت(ع) بود.
حجت الاسلام موسوی مطلق  با اشاره به فرمایشات امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه ” اصل آمدن پیامبر برای “آموزش” و “پرورش” بوده است؛ آیات را تلاوت کند برایشان و تزکیه کند آنها را، آنها را تطهیر کند، نفوس را تطهیر کند، پرورش قبل از آموزش است، اگر هم قبل نباشد، همراه باید باشد و رتبه او مقدم است.” و فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه ” بعثت نبی اکرم ـ صلی الله علیه و آله ـ یک حرکت عظیم در تاریخ بشر و در راه نجات انسان ها و تهذیب نفوس و ارواح و اخلاق بشر و مقابله با مشکلات و مصایبی بود که بشر در همه دوران با آن رو به رو بوده و هنوز هم هست.” اظهار کرد: ما تعالیم اسلام را از پیامبر(ص) آموختیم و درمان درد بشر نیز همین تعلیم است.
حجت الاسلام موسوی مطلق با اشاره به فرمایش قرآن کریم مبنی بر اینکه “لا تدخلوا بیوت النبی حتی یوذن لکم” افزود: حتی خداوند در قرآن برای اجازه ورود به منزل و یا محلی، ایاتی نازل کردند تا به همه بفهمانند که ادب یکی از درس های بعثت است.
وی ادامه داد: خداوند به افرادی که صدایشان را برای رسول الله(ص) بلند می کردند در قرآن می فرمایند”لا ترفعوا اصواتکم فوق صوت النبی” یعنی صدایتان را در مقابل پیامبرتان بلند نکنید. 
حجت الاسلام موسوی مطلق در ادامه به ایه ی دیگری از قرآن کریم مبنی بر اینکه “اشداء علی الکفار رحماء بینهم”، خاطر نشان کرد: پیامبر در یک دست شمشیر و در دست دیگر قران به همراه داشتند، شمشیر برای دشمنان و قران برای دوستان و مردم . این نیز یکی دیگر از مطالبی است که انسان ها باید از مبعث فرا گیرند.
 

افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.