حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی‌مطلق: حضرت مهدی (عج)؛ روح حاکم بر ماه رمضان است

کد خبر: 13995

خبرگزاری تسنیم: سید عباس موسوی‌مطلق؛ محقق علوم قرآن و حدیث و استاد حوزه درباره وجه ضیافت‌الله بودن ماه مبارک رمضان گفت: این تعبیر زیبا است که رسول خدا (ص) در آخرین خطبه خود در آخر ماه شعبان به آن اشاره کردند «هُوَ شَهر دعیتم فیهِ إلى ضیافه الله».
وی با بیان اینکه اسباب میزبانی و پذیرایی خداوند در این ماه توأم با برکت، رحمت و مغفرت است، اظهار کرد: علاوه بر این، بر اساس گزارشات روایی، در این ماه نفس کشیدن تسبیح خدا، خواب عبادت و قرائت یک آیه از قرآن کریم معادل ختم قرآن کریم است.
حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی‌مطلق یادآور شد: اراده خداوند متعال بر این است که سالی یک مرتبه اسبابی برای کمال مردم فراهم کند، در همین راستا پیامبر اکرم (ص) تمام انسان‌ها را مورد خطاب قرار داد و فرمود: «أَیُّهَا النَّاسُ إِنَّهُ قَدْ أَقْبَلَ إِلَیْکُمْ شَهْرُ اللَّهِ»، در اینجا تعبیر «ناس» قابل توجه است.
این استاد حوزه با بیان این مطلب که این ماه، ماه نزول کتب آسمانی اعم از تورات، انجیل، زبور، صحف ابراهیم و موسی و قرآن کریم است، تأکید کرد: ماه رمضان به عنوان یک ظرف زمان سبب نزول این برکات شده است.
وی قرار گرفتن شب‌های قدر در این ماه را یکی از علل عظمت آن عنوان کرد و گفت: لیلهالقدر شبی است که طبق بیان قرآن از هزاز شب برتر است و هر کسی هم قادر به درک آن نیست. امام معصوم (ع) فرمود که هر کس به حضرت فاطمه (س) معرفت پیدا کند، شب قدر را نیز درک کرده است.
حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی‌مطلق با بیان اینکه حجت و خلیفه خدا روح حاکم بر این ماه است، یادآور شد: در این ماه و در شب‌های قدر تمام امورات عالم و آدم در امام زمان و ولیّ عصر (عج) عرضه می‌شود که این خود یکی دیگر علل عظمت این ماه به شمار می‌رود.
این استاد حوزه گفت: غل و زنجیر کردن ابلیس و ایادی او نیز در این ماه نشانی دیگر از بزرگی و جایگاه والای این ماه نزد خداوند متعال است که به طور طبیعی آرامش و آسایش بیشتری برای مردم ایجاد خواهد شد.
 

افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.