استاد موسوی مطلق در گفت‌گو با خبرگزاری رسا: اربعین زمینه ساز ظهور است

استاد حوزه و دانشگاه راهپیمایی عظیم اربعین را زمینه ساز ظهور دانست و از این مراسم بزرگ به عنوان یک دوره کامل اخلاقی، سلوکی، معرفتی و استکبار ستیز نام برد
کد خبر: 13631
پایگاه رسمی حجت الاسلام موسوی مطلق

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سیدعباس موسوی مطلق از اساتید حوزه و دانشگاه با حضور در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها، در غرفه خبرگزاری رسا حاضر شده و با خبرنگاران این خبرگزاری به گفت‌و‌گو پرداخت.

وی با اشاره به اهمیت زیارت اربعین عنوان کرد: قضیه اربعین سیدالشهدا(ع) از ابعاد مختلفی قابل بررسی است و امام حسن عسکری(ع) این موضوع را یکی از اینکه از علامت مؤمن برشمرده اند.

وی افزود: اینکه زیارت اربعین را در زمان امام معصوم(ع) یکی از نشانه های مؤمن می شمارند نشان دهنده این است که قرار است یک اتفاقاتی در آینده رقم بخورد که بر روی زیارت اربعین آنقدر تأکید می شود.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: زیارت اربعین در عصر ما تبدیل به یک همایش عظیم قدرتمند سیاسی تشیع شده است چون سیاست از اسلام جدا نیست و اسلام هم از سیاست جدا نیست و مانند انقلاب ما که زمینه ساز ظهور امام عصر(عج) است؛ اربعین هم در همان راستا است.

حجت الاسلام موسوی مطلق اضافه کرد: مرحوم حضرت آیت الله بهجت فرمودند که قبل از ظهور باید وجود مقدس سیدالشهدا(ع) به کل عالم معرفی بشود، به این جهت که امام زمان(عج) وقتی می آید؛ شعار آن بزرگوار یالثارات الحسین(ع) است؛ خب باید مردم بشناسند که این کیست که شما خونخواه او هستید، یعنی تا مردم امام حسین(ع) را نشناسند، متوجه عظمت قیام جهانی امام زمان(عج) نمی شوند.

وی شناخت امام حسین(ع) را نتیجه راهپیمایی عظیم اربعین دانست و خاطرنشان کرد: قدم اول در بحث جهانی شدن فرهنگ حسینی، شناخت و معرفی امام حسین(ع) و قدم دوم نوع این شناخت است و اربعین ما را در قدم اول کمک می کند چراکه جمعیت چند ده میلیونی در یک ایام واحد، بدون فراخوان و به صورت مردمی و با یک هدف خاص می آیند و در کربلا حضور پیدا می کنند.

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: قدم دوم این است که همین راهپیمایی اربعین و معرفی اربعین با معرفت کامل انجام شود و ما فعلاً با راهپیمایی اربعین در قدم اول قرار داریم.

وی تأکید کرد: امام (ره) هم فرمودند باید پای مکتب، هیاهو باشد؛ سیره بزرگان و مراجع و صلحا هم به همین شکل بوده که الآن هم به همین کیفیت است و بزرگان یا در این مراسم عظیم حضور یافته و یا تشویق به حضور می کنند که این راهپیمایی تبدیل به یک حرکت عظیم جهانی شده است.

حجت الاسلام موسوی مطلق در پایان خاطرنشان کرد: یکی از نقاط ضعف ما این است که مؤدب به آداب زیارت نیستیم؛ آرامشی که در زیارت باید حفظ شود، تفکری که باید در زیارت صورت یگیرد، تأملی که در اخبار و زیارات مأثوره آمده که باید صورت گیرد و حتی نوع پوشش و خوراک در زیارت، همه مصادیقش معین است؛ اگر این موضوعات رعایت شود، یک دوره فشره سلوک الی الله است، یک دوره فشره اخلاق و نشر معارف اهل بیت(ع)، مبارزه علیه استکبار و مخالفان است چون نباید رویکرد و مبارزه و جهاد اربعین از دست برود.

افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.