ماجرای روضه حضرت زهرا سلام الله علیها در صوفی پوره کشمیر

کد خبر: 13391
پایگاه رسمی حجت الاسلام موسوی مطلق

صوفی پوره نام روستائی است که مرحوم آقای حافظیان مدتی را در آنجا اقامت داشته اند.
یک روز را که با شرکت کنندگان در گنگره، برای بازدید این روستا و محل عبادت مرحوم حافظیان رفته بودیم، اجتماع عظیمی برگزار شده بود که در آنجا سخنرانان به سخنرانی پرداختند. الحق و الانصاف برنامه های جذابی بود، هنگام ظهر حضرت استاد شوشتری فرمودند:
نماز را در مسجد روستا اقامه کنیم. جمعیت به مسجد آمد. اتفاقاً آن روز، روز ولادت حضرت صدیقۀ کبری فاطمه زهراء سلام الله علیها بود، بلافاصله حضرت استاد شو شتری برگشتند و فرمودند:
آقای موسوی به آن آقا سیّدعباس که هم نام شماست بگوئید یک روضه حضرت زهراء سلام الله علیها و حضرت اباالفضل علیه السلام بخواند، بنده هم به یکی از اهالی آنجا که سیّدعباس بود و او را از قبل معرفی کرده بودند عرض کردم روضه بخوانند. ایشان هم به زبان خودشان شروع کردند.
الحق و الانصاف انقلابی عجیب در مجلس به پا گشت، ما که نمی فهمیدیم چه می گویند ولی حال معنوی فوق العاده ای حکم فرما بود که شاید نظیر آن فضا را کمتر دیده باشم.
عصر همان روز از حضرت استاد سوال کردم : روز ولادت بی اختیار چه حکمتی داشت فرمودند حضرت زهراء سلام الله علیها و حضرت اباالفضل علیه السلام بخوانند؟
فرمودند : از باطن اشاره شد و من مامور به اجرا بودم. نیاز معنوی و روحی جمع بود. و البته یک رابطه خاص بین حضرت زهراء سلام الله علیها و حضرت اباالفضل علیه السلام برقرار است که اهل دل و اهل حال بی بهره از آن نیستند.
_______________________________________________
شرح سفر، تألیف حجت الاسلام استاد سیدعباس موسوی مطلق صفحه ۵۰

img_20200121_224908_5507.png

 

افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.