خلاصه درس اخلاق حجت الاسلام موسوی مطلق - ۵ اسفند ۹۸

خلاصه درس اخلاق حجت الاسلام استاد سیدعباس موسوی مطلق - 5 اسفند 98
کد خبر: 13338

بسم الله الرحمن الرحیم
لازم است پیرامون شیوع ويروس کرونا نکاتی را عرض کنم:
اولا بدانیم این ويروس به ویروس سياسی شناخته شده است امریکا و اسرائیل برای رسیدن به مقاصدی که دارند با همکاری عواملشان در چین این ویروس را تولید کرده اند و به جان مردم دنیا انداخته اند.
ثانیا: مهمترین مقاصد انان ضربه زدن به اقتصاد دنیا بود فلذا از چین آغاز شد و بعد فلج کردن اقتصاد ایران و‌کشورهای حامی ایران بوده است.
ضربه زدن به اوضاع سیاسی ایران بود که اثر خودش را در انتخابات به جا گذاشت.
و سوم ضربه اعتقادی است که در این زمینه باید عرض کنم ما موظفیم به اجرای توصیه های بهداشتی متخصصین و‌اخبار را هم از منابع رسمی پیگیر باشیم و به مسئولین باید اعتماد داشته باشیم.
پیرامون ضربه اعتقادی باید عرض کنم
ما دو‌نوع درمان و شفا داریم ،مادی ومعنوی .مادی دارو و درمان معنوی
مانند:
روزه گرفتن که امیرالمومنین و صدیقه طاهره سلام الله علیها در جریان بیماری حسنین انجام دادند و بعد سوره انسان نازل شد، صدقه دادن ،دعا و نماز و...
ضمن اینکه بدانیم خود خدا شافی است «وَإِذَا مَرِضْتُ فَهُوَ يَشْفِينِ»؛ «و چون بيمار شوم او مرا درمان مى ‏بخشد» (شعراء/ آیه 80)
قرآن هم شفاست «وَنُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآنِ مَا هُوَ شِفَاءٌ وَرَحْمَةٌ لِلْمُؤْمِنِينَ»؛ «و ما آنچه را براى مؤمنان مايه درمان و رحمت است از قرآن نازل مى ‏كنيم» (اسراء/ آیه 82)
تربت امام حسین علیه السلام هم واثار فراوانی دارد از آن جمله شفاست و یجعل الله شفا و تربته
ثالثا ؛
بدانیم همیشه اماکن مذهبی ،مشاهد مشرفه ،مساجد ،حسینیه ها و تکایا پناهگاه مردم در مشکلات بوده اند بجای تعطیلی تدابیر اندیشیده شود هم مجالس برقرار باشد هم توصیه های متخصصان لحاظ شود ما موظفیم به حفظ ارامش و امنیت در جامعه هستیم

افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.