شرح زیارت غدیریه توسط حجت الاسلام موسوی مطلق - جلسه ۲
شرح زیارت غدیریه امام هادی علیه السلام
جلسه ۲
حجت الاسلام والمسلمین موسوی مطلق
بسم الله الرحمن الرحیم
در این زیارت با سلام هائی که بیان گر برخی از ویژگی های حضرت رسول الله صلی الله علیه و اله و سلم می باشد آغاز شده است:
السَّلامُ عَلَىٰ مُحَمَّدٍ رَسُولِ اللّٰهِ، خاتَمِ النَّبِيِّينَ، وَسَيِّدِ الْمُرْسَلِينَ، وَصَفْوَةِ رَبِّ الْعالَمِينَ، أَمِينِ اللّٰهِ عَلَىٰ وَحْيِهِ وَعَزائِمِ أَمْرِهِ، وَالْخاتِمِ لِما سَبَقَ، وَالْفاتِحِ لِمَا اسْتُقْبِلَ، وَالْمُهَيْمِنِ عَلَىٰ ذٰلِكَ كُلِّهِ وَرَحْمَةُ اللّٰهِ وَبَرَكاتُهُ وَصَلَواتُهُ وَتَحِيَّاتُهُ
۱.رسول خداست؛
۲.خاتم پیامبران است؛
۳.سرور رسولان و برگزیده پروردگار جهانیان، است؛
۴.امین خدا بر وحیاش است؛
۵.ارادههای قطعی الهی اوست؛
۶.ختم کننده آنچه گذشته است؛
۷.گشاینده آنچه خواهد آمد …
این نوع سلام و بیان این خصائص یعنی قول و فعل او حجت است و در مقابل سخن او سخنی اوردن غلط است، سقیفه یعنی خط بطلان بر این خصائص رسول الله است، چرا که این ویژگی ها در قرآن و احادیث نبوی به حد تواتر از شیعه و سنی رسیده است و بسیاری از برادران اهل سنت علما این مقامات را برای پیامبر اعظم صلی الله علیه واله وسلم قبول دارند ولی عملا به آن معتقد نبوده چرا که اگر او دارای این صفات باشد که هست پس چرا تمام قد از سخنان رسول الله صلی الله علیه و اله وسلم دفاع من شود؛ اگر عقاید شیعه در حقانیت امیرالمومنین سلام الله علیه را بخواهند می توانند بدون استناد به کتب شیعه آن را فقط از اثار خودشان اثبات کنند.
افزودن دیدگاه جدید